HP printer en windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylle

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
5
Ik heb een HP officejet Pro 9015e gekocht, en printen gaat prima vanaf mijn window 10 pc.
Op de pc met windows 11 kan ik enkel de scanfunctie gebruiken.
Ik krijg steeds de melding dat het juiste stuurprogramma niet geïnstalleerd is.
Heb ondertussen de print doctor geïnstalleerd en die stuurt mij naar HP website.
Daar drivers gedownload, maar na het doorlopen van alle stappen, nog steeds zelfde melding.

Waar kan ik de juiste driver vinden?

Syl
 
Heb je de laatste Windows Updates? Kijk bij Windows Update of en welke > Optionele updates worden aangeboden. Bijwerken en beveiliging > Problemen oplossen uitgevoerd?
 
Geen optionele updates voor printer zichtbaar? Probleemoplosser geen resultaat?
 
Je moet deze hebben "HP Easy Start Printer Setup" en het bestand dat heet HPEasyStart_15_4_7.exe (15.8 MB). Voer anders het bestand uit nadat je bij Eigenschappen en het tabblad compatibiliteit voor Windows 10 gekozen hebt én de al geïnstalleerde driver eerst verwijderen, opnieuw opstarten. De printer pas aansluiten wanneer daarom wordt gevraagd.
 
Ook geprobeerd, zelfde resultaat.

Stuurprogramma is niet beschikbaar....
 
Dan lijkt de printer de zoveelste te zijn die door HP is afgeschreven. De gebruiker moet dan ook een oudere versie van Windows nog hebben. Misschien virtueel op een harde schijf partitie of in een Windows opstartmenu wanneer eerst Windows 10 geïnstalleerd werd. Zelf draai ik nog twee vorige versies via het automatisch gemaakte bootmenu.

Ik wil hier sterk afraden om drivers te zoeken op pagina's van derden, via Google zoekopdrachten, omdat dit meestal bedrog is.

De HP officejet Pro 9015e staat niet in de lijst van ondersteunde printers in Windows 11, hier: https://support.hp.com/nl-nl/document/ish_4839979-4878303-16

Als het u beloofd is dan zal de volgende stap wezen dat u het product retourneert.
 
Compatibiliteit modus schijnt niet te werken maar is kennelijk geprobeerd met het on-line setup programma. Want de melding "driver niet gevonden" kwam.

Voor compatibiliteit modus moet je de off-line setup draaien. Dit is de zelfde als voor de 9010, namelijk: HP OfficeJet Pro 9010 EasyStart Printer Setup Software – Offline Use Only. Het bestand heet HPEasyStart-13.4.8-OJP9010_49_10_4

https://support.hp.com/us-en/driver...in-one-printer-series/38023430/model/37934143
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan