• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Busreis

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste Helpmij helpers,
We zouden graag hulp willen hebben bij het volgende.
Op het scanblad kunnen we met een barcode scanner de gegevens uit het data blad halen.
Als we een activiteit organiseren welke bijv. 50 euro kost kunnen de deelnemers zich hiervoor aanmelden via een brief die is voorzien van een barcode.
Op de aanmelddag brengen ze de brief mee, wordt ingescand en alle gegevens worden bewaard in het blad Deelnemers d.m.v. drukken op Toevoegen.
Als alles is betaald willen we een ticket printen en meegeven.
Hoe kunnen we nu een ticket printen via de Print knop op het scanblad en dit alleen als alles is betaald?
Ik heb geprobeerd om een macro hiervoor te maken maar deze print niet de ticket maar geeft de foutmelding, het script valt buiten het bereik.
Kan iemand meedenken om dit als het al mogelijk is te realiseren?
Bij voorbaat mijn dank.

Bijlagen

Code:
Sub Ticket()
Sheets("Ticket").PrintOut Copies:=1, Collate:=True, IgnorePrintAreas:=False
End Sub

Hallo SjonR,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb het formulier gemaakt met vaste tekst zonder koppelingen o.i.d..
Het probleem is nog hoe ik de gegevens uit het blad Deelnemers in het blad Ticket krijg?
Dit kan geen verwijzing zijn bijvoorbeeld de formule =Deelnemers!E2 of iets dergelijks omdat er telkens een nieuwe regel wordt toegevoegd in blad Deelnemers.
Er wordt ook bijgehouden hoeveel deelnemers zich hebben aangemeld wat in houdt of het door kan gaan of dat er een grotere bus besteld moet worden.
Maar hoe komen nu de gegevens van blad Deelnemers in het blad Ticket?
Begrijpt u wat ik bedoel?
Nu ik mijn eerste tekst lees heb ik eigenlijk alleen gevraagd om te printen, maar daar hoort ook het vullen van het formulier bij.
Sorry daarvoor en ik hoop dat u mij toch verder wil helpen.
Met vriendelijke groet.

Het probleem is inmiddels opgelost en werkt prima.

Bedankt voor de hulp.

Cellen samenvoegen

Beste helpmij mensen,

Een kleine vraag.
Ik heb het volgende senario in een cel staan.
=Scanblad!E3&" "&Scanblad!F3&" "&Scanblad!G3&" "&Scanblad!H3
Hierbij is E3 de titel, F3 de voornaam, G3 tussenvoegsel en H3 de achternaam
Als de persoon geen tussenvoegsel heeft komt er een 0 nul te staan.
Hoe kan ik deze 0 onzichtbaar maken?

Met vriendelijke groet

Je formule veranderen in Data!G3;
Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D$15;Data!A2:G888;7;0));"";VERT.ZOEKEN(D$15;Data!A2:G888;7;0)[COLOR=#ff0000]&""[/COLOR])

Of vanaf Excel 2007:
Code:
=als.fout(VERT.ZOEKEN(D$15;Data!A2:G888;7;0)&"";"")

Je formule veranderen in:
Code:
[COLOR=#3E3E3E]=spaties.wissen(Scanblad!E3&" "&Scanblad!F3&" "&Scanblad!G3&" "&Scanblad!H3)[/COLOR]

Cellen samenvoegen

Geachte HSV,
Bedankt voor uw reactie, echter krijg ik het niet voor elkaar, alle 3 mogelijkheden werken niet naar mijn vraag.
Ik gebruik Microsoft Office Professional Plus 2013.
Het tussenvoegsel of de 0 verdwijnt wel maar als er iemand is met wel een tussenvoegsel dan is dat ook verdwenen.
In Cel G3 op Blad Scanblad staat de volgende formule:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(D$15;Data!A2:G888;7;0));"";VERT.ZOEKEN(D$15;Data!A2:G888;7;0))
Dit geeft als resultaat een 0 als er geen tussenvoegsel is.
Als er geen data bekend is dan blijft G3 leeg, dit werkt prima en dat geldt ook voor de andere cellen.
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Met vriendelijke groet.

Beste coronia,

Even mijn antwoord goed tot je doornemen.
Die 0 gaat weg bij die eerste en/of tweede gegeven formule voor G3.
De derde formule is om de samenvoeging van teveel aan spaties die dan verschijnen te verwijderen.
Succes.

Cellen samenvoegen

Beste HSV,

Nogmaals zeer hartelijk bedankt voor uw reactie.
Ben toch een hele tijd nog aan het proberen geweest, maar uiteindelijk is het gelukt.
Ik heb in de formule de naam van het werkblad vergeten aan te passen, gewoon er over heen gekeken.
Nu werkt het prima alleen de data die we krijgen aangeboden is niet goed ingegeven.
Het stoeien met: de Heer, Mevrouw, Heer, Mevrouw.
Waarom niet gewoon ingeven Meneer of Mevrouw.
Maar dat gaat over het goed vullen van een database.
Nogmaals hartelijk dank.

Met vriendelijke groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan