Gegevens met een knop onderaan ander tabblad Excel toevoegen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paultb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2023
Berichten
4
Ik heb een Excel bestand waarin ik in blad 1 steeds gegevens invoer en ik wil deze in blad 2 steeds automatisch aan een tabel laten toevoegen. De gegevens die ik aan de tabel wil toevoegen staan al op een rij in de cellen C4 t/m W4 en worden deels via formules opgehaald uit de kolommen A en B (waarin ik steeds nieuwe gegevens in hetzelfde format plak) en deels handmatig ingevoerd. En die 21 gegevens (tekstvelden en cijfervelden) moeten in blad 2 dus toegevoegd worden in een nieuwe rij in kolom A t/m U. Het liefst wil ik daarbij met een knop werken waarop ik klik om de gegevens onderaan blad 2 toe te voegen. Rij 2 heb ik al handmatig gevuld worden, dus de 1e keer dat ik de knop gebruik moeten de gegevens in rij 3 komen, daarna plak ik op blad 1 nieuwe gegevens in de kolommen A en B opnieuw en vul ik de andere benodigde gegevens op blad 1 handmatig in en die daarna zou ik op de knop willen drukken om deze gegevens in rij 4 op blad 2 te krijgen, en zo verder: blad 1 opnieuw invullen en via de knop die gegevens op rij 5 krijgen in blad 2.

Kan beschrijven hoe ik dat voor elkaar krijg, bijvoorbeeld met een Macrocode? Ik heb vrijwel geen Macro / VBA kennis en ik weet ook niet hoe ik een knop moet aanmaken. Mocht iemand een ander eenvoudig te begrijpen idee hebben dan een Macro en knop dan mag dit uiteraard ook hier gepost worden. Ik gebruik Excel 2010.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat EdMoor bedoelde dat ik een bestand moest bijvoegen. Ik heb het bestand inmiddels uitgebreid naar 2 invoerbladen en 2 tabelbladen, zie bijlage. Hopelijk lukt het om hierin op beide invoer-tabbladen een knop met macro te maken waarmee de gegevens onderaan het juiste tabel-tabblad worden toegevoegd (Of om een andere makkelijke oplossing hiervoor te maken).
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsx
    17,8 KB · Weergaven: 17
Ik zie geen blad 1 en blad 2.
Noem de werkbladnamen waar het om gaat.
 
Laatst bewerkt:
De gegevens die op rij 4 van tabblad Invoer keeper verzameld worden moeten onderaan op tabblad Tabel keeper toegevoegd worden. En zo ook van rij 4 op tabblad Invoer veldspeler naar de eerste lege rij op tabblad Tabel veldspeler. Door steeds nieuwe spelers toe te voegen via de tabbladen Invoer keeper en Invoer veldspeler ontstaan lijsten met keepers en veldspelers en het is de bedoeling dat daarin makkelijk gefilterd kan worden op statistieken.

Dus in het voorbeeld ik nu aangemaakt heb op Tabblad Invoer veldspeler staan de gegevens van Y.Launay Defender. Deze gegevens moeten onder X.Haesevoets Midfielder op tabblad Tabel veldspeler worden toegevoegd. Daarna moeten weer gegevens van een nieuwe speler ingevoerd worden die dan weer onder Y.Launay Defender op tabblad Tabel veldspeler moeten komen te staan en zo verder met nog meer spelers. Omdat het om veel spelers gaat wil ik een Excel-tooltje maken waarmee je niet steeds handmatig hoeft te kopiëren en plakken.
 
Laatst bewerkt:
Voor zowel Keeper als Veldspeler gedaan.
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsm
    36,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Bedankt! Het werkt heel snel en eenvoudig. Alleen werden bij veldspeler 2 velden niet meegenomen, maar nu de macro gemaakt is kon ik dat binnen een paar minuten zelf aanpassen en nu werkt hij dus helemaal :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan