Rapport generen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hoi.

Ik wil in een rapport veld stuk harde tekst zetten en in de tekst ook verwijzen naar query

dus bv:

01)08719992508457(11)=Formulieren![Frm_QueTbl_artikel-gegevens]!Jaar(21) =Formulieren![Frm_QueTbl_artikel-gegevens]!Serie(240) =Formulieren![Frm_QueTbl_artikel-gegevens]!Artikelnr

schuin gearceerd moet dus gekoppeld worden naar een query. en vetgedrukt is hard.

Hoe kan ik dit verwerken in een rapport?

Ik snap je werkwijze niet helemaal. Ofwel je verwijst naar een query (zoals je in de eerste regel aangeeft) ofwel je verwijst naar een formulier. Beide methodes zou ik zelf niet eens overwegen, laat staan gebruiken, maar goed. Ik gebruik namelijk meestal wel een query of tabel als basis voor een rapport, en dan heb je die velden uiteraard al in de bron van je rapport zitten, en is deze constructie niet nodig.

Ok hoe kan ik dan de "brondata" toevoegen in een strook met harde tekst?

Hoe doe je dat?

Leg eerst eens uit wat je bedoeling is; je huidige formule is een beetje een onzinvergelijking (a=b=c=d? Daar komt alleen TRUE of FALSE uit...)

Ok hoe kan ik dan de "brondata" toevoegen in een strook met harde tekst?
In principe zet je dan in de Besturingselementbron van het rapportveld iets als:
Code:
= me.VeldUitBron1 & "vaste waarde1" & me.VeldUitBron2 & "vaste waarde2"

Maar een voorbeeld van wat je wilt zou wel helpen om te weten wat je echt wilt.

Laatst bewerkt:
Zie foto hoe ik het heb staan:

Dus de voorloopnummers zijn hard.
[jaar] haalt hij uit expressiecat.
[serie] ook
[artikelnr] ook

de rest moet hard zijn

Bijlagen

• rapt.jpg
    rapt.jpg
    75,8 KB · Weergaven: 21
Misschien is het handig om ook eens naar onze reacties te kijken. In mijn post heb ik uit de doeken gedaan hoe zo'n expressie eruit moet zien. Wat jij laat zien lijkt daar van geen kant op.

Als ik het zo opvoer krijg ik de volgende melding: Syntaxis van de expressie in ongeldig

=&"(01)08719992508457(11)"& [Jaar]&"(21)"& [Serie]&"(240)"[Artikelnr]"

Logisch, je begint met een ampersand. Die moet weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan