canon Pixma TS8350 FOUTCODE 1403

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Beste forumleden.
IK heb een probleem met mijn canon printer hij geeft de foutcode 1403 Ik heb zowat alles gedaan wat in de handlieding staat maar niets heeft
geholpen Ik denk dat ik weer maar een nieuwe printer ga kopen Als ik zo eens kijk op internet en bij canon dan zijn daar toch wel veel mensen die daar van afstappen Ik ga dus deze keer maar voor een andere printer en nu zeker geen canon meer ik heb er 2 stuks gehad waardeloos dus deze is van
13-10-2021
Mijn vraag is nu welke zal ik dan gaan kiezen ik hoop dat er leden zijn die dat wel weten ik ben benieuwt wat er uit mijn vraag komt
e de waele
 
Deze fout duidt op een probleem met de printkop. Los het probleem op door de volgende stappen uit te voeren
1. Open de klep van de printer.
2. Verwijder alle inkttanks uit de printer.
3. Til de grijze vergrendelingshendel aan de zijkant van de inkttankhouder omhoog.
4. Verwijder de printkop voorzichtig uit de wageneenheid.
5. Plaats de printkop terug en vergrendel de hendel.
6. Plaats alle inkttanks terug in de printer.
7. Sluit het deksel en zet de printer uit.
8. Haal de stekker van de printer uit het stopcontact. Laat de stekker ongeveer 5-10 minuten uit het stopcontact.

Zodra u dat hebt gedaan, wacht u 5-10 en schakelt u de printer in.

Beetje vreemd taalgebruik in onderstaande:
In de eerste plaats moet uw Canon-printer zijn uitgeschakeld. Haal vervolgens de stekker uit het stopcontact. U hoeft de printer daarna niet te houden en voorzichtig de primaire klep van de printer te openen. Als je klaar bent, pak je gewoon de cartridges en de schuifregelaar. Na deze stap moet u de cartridges verwijderen en de printkop uit de printer verwijderen.
Nu moet je katoen nemen en het vervolgens onderdompelen in een mengsel van alcoholisopropyl en heet water. Veeg vervolgens de katoenen printkop voorzichtig schoon. Bovendien moeten de patronen ook worden gewassen.
U moet ervoor zorgen dat er geen inktsporen zijn die eruit kunnen vallen. Laat nu de patronen drogen. Breng de cartridges terug naar de printer nadat het reinigingsproces is voltooid en plaats ze samen met de printkop.
Als u klaar bent, moet u ervoor zorgen dat uw printkop of cartridge nergens vandaan kan worden geopend. Sluit nu de printer aan en schakel het stopcontact in.

Ik heb geen Canon printer dus zelf even beoordelen.

Op internet staat te lezen dat het softwarematig is/kan zijn en opzet van de fabrikant.
Ik had hetzelfde probleem: code 1403. Ik heb het kunnen verhelpen door de printer los te koppelen van de computer en de printer uit te zetten. Daarna heb ik alle Canon printer drivers op de computer verwijderd. Dan een hard reset doen op de printer terwijl je hem aanzet. Dan de printer weer aansluiten op de computer en de computer herstarten en de printer doet het weer! Eventueel nieuwe drivers downloaden.

Leesvoer.
 
Laatst bewerkt:
Lastig om goed advies te geven, want ik kan niet in jouw portemonnee kijken, en ik weet niet wat je vraagt van een printer. Het maakt nogal uit of je één printje per maand maakt, of 600. Wil je de printer ook gebruiken als scanner? Om maar eens wat te noemen.

Zelf heb ik nu al een tijdje een Epson EcoTank ET 4850, en dij bevalt mij super best. Bij printers zijn de inkt patronen eigenlijk bepalend voor de totale gebruikt prijs, en deze printer gebruikt navulflessen, geen cartridges. En die gaan ongelooflijk lang mee: ik heb ‘m nu al twee jaar in gebruik (niet overdreven veel afdrukken) en hij geeft geen krimp; de inkt patronen zijn nog niet half leeg. Bij aanschaf van de printer heb ik, uit gewoonte eigenlijk, gelijk ook nieuwe inkt flessen gekocht voor alle kleuren, maar die liggen nog onaangeroerd in de kast.

Daarnaast scant-ie prima, en kan je hem goed draadloos gebruiken. Kortom: mij hoor je niet klagen!
 
Ik heb de Epson EcoTank ET 4700 all in one werkt tot nu ook prima. Was iets van 285 euro. Kleur is redelijk goed. Gebruik gewoon normale kwaliteit papier en geen fotopapier e.d.
 
Beste forum leden.
Ik heb een leesfout gemaakt bij de foutcode Het moet zijn dat ik nu zie het is foutcode 140B dat is wel wat anders denk ik
Maar ik ga de instructie zoals beschreven toch allemaal eens doen Ik dacht toch echt dat ik eerst heb gezien 1403 maar dan zal ik het wel fout hebben gedaan Ik vrees dat ik een nieuwe weer maar ga aanschaffen weer een voor in de clico
Ik wacht nog even af mischien dat ik wel een nieuwe printkop ga bestellen ik weet het nog niet
jullie allen bedankt voor de tips ik ga ze uitproberen
e de waele
 
Ja, dat is erg slordig en amateuristisch.;) Zijn we toch met z'n tweeën.:d:d:d
 
Beste forum leden.
Ik heb een nieuw printkop besteld bij aliexpres voor €17.50 heb deze er ingemonteerd en hij gaf eerst aan dat de printkop nog defect was.
Ik heb toen de procedure gevolgt van Senso precies zo het daar staat en wat denk je het WERKTE
Ik bedank jullie weer voor de tips misschien dat andere leden daar wat mee kunnen.
mvrg e de waele
 
Mooi zo. Heb je snel gedaan.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan