Dropbox vol, maar niet heus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
We werken met 8 mensen in een gedeelde dropbox ruimte. Gratis versie met 2GB.
Ik ben beheerder en zie alle mappen (totaal 1,2Gb) , de rest heeft toegang tot een deel daarvan.

2 deelnemers synchroniseren niet meer, dropbox geeft aan "FULL". Heb hun persoonlijke accounts en bestanden nagekeken, zowel online als in de desktopapp.
Daar zit er slecht 800Mb in wat geheel toebehoort aan onze gedeelde bestanden.
Camera uploads staat uit.
Geen andere mappen te vinden. Prullenbak is leeg.

En toch... Als ze iets willen uploaden geeft dropbox aan vol te zijn met een rood schuifbalkje op 2,1Gb.

Waar moet ik dit probleem en de oplossing zoeken?
Samenwerken lukt niet meer want niets is meer up to date. Een snelle oplossing is daarom gewenst.
Dank alvast!:eek:
 
Laatst bewerkt:
Zal wel de bedoeling zijn dat je ruimte bijkoopt? Ik heb geen dropbox. Kijk of hier wat bij staat.
 
Ja dat eerste willen ze graag. Maar in principe hebben we ruim genoeg aan 2Gb.
Helaas is mijn engels niet zo goed...
Is het probleem je duidelijk? Zie jij misschien iets wat het verschil in "gebruik" zou kunnen verklaren?
 
Ja, dat zie ik direct. Dat valt ook op internet te lezen. Dropbox is niet transparant! Het eerste wat ik las op internet is dat gewiste bestanden niet werkelijk gewist waren maar die ruimte nog in beslag nemen. Dat is om te huilen als dat waar is. Verder vind ik dat je aan de hele uitleg/handleiding een dagtaak hebt.

"En toch... Als ze iets willen uploaden geeft dropbox aan vol te zijn met een rood schuifbalkje op 2,1Gb".

Als je met een dergelijke melding/error komt geef dan aan hoe gebruiker het kan oplossen!

"Helaas is mijn engels niet zo goed..."
In 2023 hoef je helemaal geen Engels te kunnen. Met Google Vertaling kun je heel pagina's vertalen door de URL in de editor te plakken.
 
Laatst bewerkt:
Kan dit iets zijn?
https://help.dropbox.com/nl-nl/storage-space/storage-space
Als iemand een map met je deelt die groter is dan de resterende opslagruimte, kun je niet lid worden van de map. Als je bijvoorbeeld een Dropbox Basic-account van 2 GB hebt, en je hebt 1,5 GB ruimte gebruikt, kun je geen gedeelde map accepteren die groter is dan 0,5 GB.

https://help.dropbox.com/nl-nl/storage-space/shared-folder-count-against-storage
Als je lid bent van een Dropbox-teamaccount en een map deelt met een ander teamlid, gebruikt de gedeelde map alleen de totale opslagruimte van het team. Als je echter een map deelt met iemand die geen lid is van het team, gebruikt de map zowel opslagruimte van het team als opslagruimte van het account van de persoon met wie je de map hebt gedeeld.

En zijn er mogelijk nog andere issues.... zoek eens in die hoek, heb zelf als beheerder geen Dropbox-team ervaring, welke beperkingen er voor diverse gebruikers door andere factoren mogelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gelezen en gezocht. Maar de oplossing niet gevonden. Ben dus maar rigoureus gaan opschonen nadat ieder de eigen bestanden gebackupt heeft.
Niet meer werkbaar, is nu helaas de conclusie.

Voor volgend jaar maar eens verdiepen in Teams, schijnt dat je daar méér gedeelde werkruimte hebt.
Het lastige is, ik werk daarin met oudere mensen die het nogal moeite kost om zich in nieuwe programma in te leren. Zucht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan