openstaande diensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
86
Goedemiddag,

Mijn plannings database begint al ergens op te lijken.
Nu een vraagje.
middels een formulier met een subformulier kan ik zien welke werknemer welke dienst op welke dag heeft. (met dank aan octafish kan ik hier records aan toevoegen)
Ik heb ook een functie om per weekdag het aantal records (diensten) toe te voegen aan de tabel diensten.
Is het op een of andere manier mogenlijk om bij de werknemer op het subformulier ook de reeds aangemaakte, maar nog niet ingevulde diensten te tonen?

Ik hoop dat de vraag duidelijk is?


Hank
 

Bijlagen

  • planningwerkbestand230308.rar
    125,1 KB · Weergaven: 15
Leg even uit wat je precies bedoelt; ook met dit:
Ik heb ook een functie om per weekdag het aantal records (diensten) toe te voegen aan de tabel diensten.
Want die snap ik niet helemaal.
En dit:
Is het op een of andere manier mogenlijk om bij de werknemer op het subformulier ook de reeds aangemaakte, maar nog niet ingevulde diensten te tonen?
dus ook niet :).
 
Is het op een of andere manier mogelijk om bij de werknemer op het subformulier ook de reeds aangemaakte, maar nog niet ingevulde diensten te tonen?
Ik hoop dat de vraag duidelijk is?
Voor mij nog even niet. Essentieel voor het werknemer/diensten hoofd/subformulier is nu juist dat je de gekoppelde diensten laat zien.

Ik kan me wel voorstellen dat je het zo maakt dat je op het subformulier alleen diensten kan toevoegen die nog niet toegewezen zijn. Maar dan moet je wel werkwijze aanpassen. Een dienst is volgens mij een datum en een dienstsoort. Je hebt dus een combobox nodig die niet toegewezen diensten (datum/dienstsoort) laat zien. Je moet de keuze voor datum/dienst dus in één keer maken.

Overigens is er nog heel wat werk aan de database te doen. Je zal bijvoorbeeld nog relaties tussen de tabellen moet leggen, waarbij je de referentiële integriteit afdwingt. Daar had je trouwens mee moeten beginnen voordat je aan de formulieren begon. In de meegestuurde database staan bijvoorbeeld een heleboel diensten waarbij een ongeldige dienstsoortID is ingevuld. Dat zou niet mogen en had voorkomen worden als je de relatie gelegd had.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor de input.
Ik ga er mee aan de slag.
Mocht ik er niet uitkomen, maak ik een nieuwe vraag aan.
 
Dus we kunnen hem nu laten liggen? Want dan steek ik er geen tijd meer in :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan