Foutieve bladwijzers in Word document

Status
Niet open voor verdere reacties.

FVG

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
40
Ik heb problemen met een document waarbij Word na export naar PDF totaal foutieve bladwijzers aanmaakt.
Vanaf een bepaald hoofdstuk worden alle lijnen als bladwijzers aangemaakt.
Nochtans staan de stijlen in het document volledig correct ingesteld: kop1 t/m kop4 voor de hoofdstuktitels en de verdere onderverdeling. en Standaard voor alle andere lijnen.
Ik heb reeds allerlei zaken geprobeerd zoals kopiëren naar een leeg document maar niets wil helpen.
Heeft iemand nog een idee?
Frank
 
Nee :). En zonder het document te zien al helemaal niet. Dus ik zou zeggen: kom maar op met de boosdoener!
 
Is je document beveiligd op de een of andere manier die ik niet ken? Ik kom wel in de Kop/Voettekst, maar ik kan niets aanpassen, of (in het geval van de velden) bekijken. Alle bewerkopties zijn grijs.
 
Document is niet beveiligd, maar na een download van internet moet je bovenaan in de gele balk eerst op 'bewerken inschakelen' klikken.
 
@#5: Dat haD ik uiteraard gedaan, dit is niet de eerste download van HelpMij :). En je bijlage is niet te openen door ons, die moet je via <Ga geavanceerd> toevoegen anders werkt het niet. Ik heb overigens je tekst gekopieerd en in een nieuw document geplakt, en dan werkt het wel.
 
Ik zie dat je niet echt van de mogelijkheden van Word gebruik hebt gemaakt, zoals het automatisch nummeren van hoofdstukken, en die vervolgens terug laten komen in je voettekst nummering. Maar dat je dus handmatig nummers combineert met paginanummers. Dat is niet de handigste methode, denk ik :). Ik zal kijken of ik het makkelijk kan aanpassen.
 
Die manier van bladzijden nummeren ken ik niet, maar ben dan ook maar een gewone Word gebruiker en zover gaat mijn kennis niet.
Maar kan dit iets met mijn probleem te maken hebben?
Bij de export naar PDF kies ik altijd voor 'Bladwijzer maken met koppen' en die koppen staan allemaal juist in mijn document. Tot en met hoofdstuk 3 is alles in orde. Vanaf hoofdstuk 4 loopt het fout.2023-03-10_11-10-11.jpg
 
Zover was ik nog niet :). Waarschijnlijk verkeerd toegepaste kop stijlen. Maar ik kijk er zo wel even naar.
 
@#10
Naar aanleiding van je melding dat er iets fout zou zitten bij de stijlen ben ik even gaan experimenteren en heb ik het probleem kunnen oplossen. Logica kan ik er niet in vinden, maar het werkt.
Ik heb vanuit hoofdstuk 1 (waarvoor juiste bladwijzers gemaakt worden) een stukje tekst geselecteerd en hiervan een nieuwe stijl gemaakt met een nieuwe naam (StdTekst).
Wanneer ik nu vanaf hoofdstuk 4, waar de problemen beginnen, alle standaard teksten paragraaf per paragraaf selecteer en daar de nieuwe stijl op toe pas, dan blijken hiervoor wel de juiste bladwijzers aangemaakt te worden.
Af en toe speel ik wat opmaak kwijt maar dat is gemakkelijk te herstellen. Het blijft natuurlijk wel een hele klus.
Dus zeker en vast bedankt voor jouw tip en de tijd de je er in gestoken hebt.
 
Ik heb overigens vandaag je oorspronkelijke document opgeslagen als PDF, en daar was niets mee aan de hand :). Heel vreemd, want hij liet zich nu ook goed bewerken, en dat deed-ie in het begin dus totaal niet. Heel raar allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan