Wachtwoord ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Hoi allemaal,

Ik heb het volgende probleem.

Bij kennissen (op leeftijd) heb ik hun pc opgewaardeerd van Windows8 naar Windows10.
Al die jaren kon men inloggen zonder het wachtwoord in te vullen .
Vooraf wel gevraagd of zij het wachtwoord nog hadden.

Systeem opgewaardeerd naar Windows 10 en alles opnieuw opgestart.

Nu vraagt de PC opnieuw naar het wachtwoord om in te loggen.
Het bekende wachtwoord werkt helaas niet.
Geen idee of het nog wel het goede wachtwoord is/was.

De vraag: hoe kan ik nu toch weer in het systeem komen zonder wachtwoord ???:rolleyes:
Graag jullie zeer gewaardeerde adviezen ......
Mijn dank is gróóót :thumb::thumb::thumb::thumb:

Je bent vast niet de enige met dit probleem, en maandelijks zie ik deze vraag wel weer terugkomen. :d

Wat heb je al gevonden en geprobeerd?

Daar kom je normaal niet meer in...

Het systeem kent nu Windows 10, dus je imho Windows 10 zo installeren en bij het opzetten kiezen om de schijf schoon te maken, aannemende .... !!!! dat all data gebackupt zijn... !

Kies voor installeren zonder registratie/key/code.
Bij die schone installatie kun je vervolgens een nieuw wachtwoord aanmaken.
Mocht Win10 na het is geïnstalleerd dan heb je hopelijk nog het Win8 registratie code.

PS: Wrs was er wel een wachtwoord destijds gebruikt maar is er voor automatisch inloggen gekozen...
Les geleerd: Verander altijd voor het installeren voor sit soort situaties het wachtwoord ... ook al wordt er automatisch ingelogd.

Daar kom je normaal niet meer in...

Tenzij je via zoeken uitkomt op mogelijkheden om een nieuw Administrator-account aan te maken. En dan heb je zo weer toegang.

Hoi Mannen bedankt vast voor jullie info.

De registratiecode van W8 is wel bekend , maar zoals ik lees en vind wordt ik niet erg vrolijk .
De data is wel opgeslagen, en een nw W10 is ook geen probleem maar op al het werk zit ik nog niet te wachten.:(

Hoi Mannen bedankt vast voor jullie info.

De registratiecode van W8 is wel bekend , maar zoals ik lees en vind wordt ik niet erg vrolijk .
De data is wel opgeslagen, en een nw W10 is ook geen probleem maar op al het werk zit ik nog niet te wachten.:(

Je kan diep ademhalen, en aan de slag gaan. Maar je kan ook even een computerkundige vragen om dit voor je te doen.
Ikzelf heb pas geleden nog een Windows account hersteld door in de herstel-console van Windows dit in te voeren:
Code:
net user Gebruiker T0PS3CR3T_PA55W0RD /add

Dan heb je in ieder geval weer een mooi ingangetje gemaakt.

Kan je wachtwoord niet uitschakelen in het Microsoft account?

In ieder geval, zelf heb ik het eind 2022 nog gedaan met een weggedane laptop en dat werkte met het hernoemen van het programma dat aan te klikken is op het welkomscherm. Dan start het benodigde Windows onderdeel. Zo lek dus als een mandje. Beste is om zelf de video er over even te bekijken. Daarna moeten de veranderingen natuurlijk weer ongedaan gemaakt worden maar desondanks appeltje-eitje.

https://www.youtube.com/watch?v=_TxOyUBplGY

Beste SUPER Adviseurs,

HET IS OPGELOST, nadat ze opnieuw alles hebben nagezocht , en in tussen ik 10 jaar ouder ben geworden :shocked:
Is het wachtwoord toch gevonden.
Wat ben ik blij , en wat ben ik jullie toch dankbaar voor al die adviezen en mogelijke oplossingen.
Super bedankt dat jullie hebben meegedacht , :thumb::thumb::thumb::thumb:
Wat zal ik lekker slapen vannacht. ( lol) Ik zal jullie adviezen oplossingen toch nog eens goed bekijken wie weet kan ik daar weer iemand anders mee helpen...:rolleyes:
Nogmaals bedankt :d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan