Voorwaarde : eerst input uitvoeren en dan pas verder gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je mag de aanzet gerust geven in SQL, ik zet wel zelf om in Access (cCfr. mijn eerdere INNER JOIN topic vanuit SQL)
Dank.
 
Als je in de lijst op het formulier het ID veld van tbl2 hebt mee opgenomen hoef je zelfs geen link te leggen naar de andere tabellen en kan je het veld ID2 als recordID nemen. Stel dat je lijst recordset #MijnLijst heet, en je hebt een connectie van je database naar die lijst, dan zou de SQL iets als

Code:
update tbl2 set fldAanwezig = ML.fldAanwzig
from tbl2 inner join #MijnLijst as ML on tbl2.ID2 = ML.ID2
 
Misschien de vraag naar het access forum verplaatsen?
Er zijn volgens mij 2 vragen.

Hoe gegevens van alle personen met ASP uit de database worden gehaald, met een select query, en daarna met html (ASP) op de webpagina worden weergegeven.

Hoe het ingevulde html formulier (na versturen) in ASP wordt ingelezen en de database met een update query wordt bijgewerkt.

De queries zijn (voor wat ik begrijp) voor TS geen probleem, het er omheen liggende ASP programmeerwerk wel.

Ik betwijfel alleen of Access gebruikers met ASP werken, of omgekeerd, ASP programmeurs met Access werken. Het is namelijk een rare combinatie.
 
NoellaG schreef :
Stel dat je lijst recordset #MijnLijst heet
Dat is een interessante nieuwe wending.
Moet ik mij voorstellen dat MijnLijst een soort virtuele subtabel is afgeleid van tbl2 die gecreëerd wordt door AS ?

Dank.
 
Bron schreef :
De queries zijn (voor wat ik begrijp) voor TS geen probleem, het er omheen liggende ASP programmeerwerk wel.
Het is eigenlijk net omgekeerd (cfr. sub #19 en sub #24).

Ik betwijfel alleen of Access gebruikers met ASP werken, of omgekeerd, ASP programmeurs met Access werken. Het is namelijk een rare combinatie.
.
Ik vermoed dat je bedoelt : ongewoon in plaats van raar ;-)
Stel dat ik een professionele programmeur zou zijn, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk werken met pHp en een SQL database.
Mijn allereerste poging was overigens een statisch pHp scriptje, maar de server was (helaas achteraf) van het bekend merk, dat ook Access in zijn portefeuille heeft ...

Tot nog toe matcht Access overigens (nog) bijna altijd met de gangbare codes (behalve soms bepaalde datumnotaties en recent mijn query Inner Join topic ) en een mogelijke conversie vraagt veel tijd.

(Toegevoegd antwoord):
De gegevens worden inderdaad uit de database gehaald met een eenvoudige Select Query en geüpdatet met een Update query.
In deze topic stel(de) ik evenwel vast dat een eenvoudige query niet meer volstaat.
 
Laatst bewerkt:
#19 -- Dit gaat inderdaad alleen om ASP, HTML, Acces database en CSS (nog te weinig)
#25 -- Het is eigenlijk net omgekeerd (cfr. sub #19 en sub #24).
Ik ben het even kwijt.... :confused:
 
Voor de duidelijkheid.
'Het is eigenlijk net omgekeerd' fungeert als mijn 'rechtzetting' van deze quote sub #25 : 'De queries zijn (voor wat ik begrijp) voor TS geen probleem, het er omheen liggende ASP programmeerwerk wel.
De complexe queries zijn mijn probleem (zoals in deze topic), niet het ASP programmeerwerk.
#19 -- 'Dit gaat inderdaad alleen om ASP, HTML, Acces database en CSS (nog te weinig) => 'nog te weinig' heeft hier enkel betrekking op CSS en niet op ASP, HTML en Access.
 
De complexe queries zijn mijn probleem (zoals in deze topic)
Net even 3 kleine tabellen gemaakt met relaties ertussen. Als ik in Access dan grafisch een select of update maak dan kan ik daarna SQL kiezen en heb de query als tekst die je in ASP kan gebruiken. Heb je dit zo gedaan?
 
Voor andere toepassingen heb ik dat systeem nog toegepast, in deze toepassing nog niet (mijn focus lag op de inner join).
Ik vermoedde dat ik vanuit mijn werkende updatequery van 1 persoon vrij vlot kon 'overschakelen' naar een query die meerdere velden van meerdere rijen (records) ineens zou kunnen updaten.
Ben nog aan het zoeken hoe ik de query-suggestie van NoellaG sub #22 aan mijn form(gegevens) kan koppelen.

Alle tips zijn steeds welkom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan