Verbindingsproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Betibu

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Hallo iedereen,

Het probleem en de webhost
Op een bepaald moment heeft de host waar ik al jaren bij was en nog ben, een probleem gekregen. Hij heeft zijn hele back-up op andere servers moeten plaatsen, waardoor de weg via internet daarnaartoe veranderde (de DNS of zoiets?). Mijn paswoord of ip adres veranderde niet.
Sindsdien heb ik steeds verbindingsproblemen. Let wel: zowel mijn website als mijn email werken altijd prima als ik naar de G4 ga, dus buiten wifi verbind via hotspot.
Maar op de computer, via wifi, kan ik de ene keer wel mijn website zien, de andere keer kan ik hem niet zien. De email via mijn domeinnamen valt geregeld uit. Dan krijg ik als foutmelding dat het adres van de host niet bestaat. Via de telefoon of als ik wifi uitschakel op de computer en met de telefoon verbind, is alles in orde.
Het ziet er dus naar uit dat bij de host geen probleem is want alles is feitelijk online. De host heeft ook alles gecheckt en alles is in orde met de website.
Of toch? Is er iets bij hem waardoor mijn wifi hem niet kan vinden?

Wifi box
De webhost zegt me dat het aan mijn wifi box kan liggen omdat het oude adres wellicht nog in cache staat. Ik moet die wifi box volgens hem resetten maar er is geen resetknop. Je kan alleen de stekker uit het stopcontact halen, lang genoeg wachten en heropstarten. Heb ik al ontzettend veel gedaan. De ene keer helpt het, heel vaak niet. En sowieso komen website en mail na een tijd terug. De host zegt dat dit komt doordat de wifibox verplicht is om de zoveel tijd het juiste adres op te zoeken. Als hij dan merkt dat zijn adres verkeerd is (het adres dat hij nog in cache had), schakelt hij over naar een ander adres. Maar na een tijd valt het dan weer uit (via de wifi).

Wat te doen?
Ik zal aandringen bij mijn provider om een gloednieuwe wifibox te krijgen waar dat cache geheugen niet zou in zitten. Maar misschien wil hij dat niet doen hoor.
Wat denken jullie, behoud ik dan best mijn oude wifibox en verander ik van webhost? (met het risico dat daarna diezelfde wifibox TOCH nog terugvalt op het oude adres).
Of is het beter om van provider te veranderen zodat ik een nieuwe wifibox heb? Dit is, waar ik woon, een beetje een probleem want deze provider heeft nagenoeg het monopolie, over andere diensten ben ik minder zeker. Maar het valt te proberen. Eventueel overstappen, en bij ontevredenheid terugkeren naar deze waar ik nu ben. Dan heb ik sowieso een nieuwe wifibox. Het is wel veel gedoe!

Kortom het zit hier nogal in de knoei. De host zei dat sommigen daar jaren mee sukkelen en dat het bij sommigen nooit voorbij gaat. Nou waaraan ligt het dan, en wat kan ik doen?
(dinsdag ga ik alvast naar de provider met de vraag voor een nieuwe wifi box en de dreiging dat als ik die niet krijg, ik naar de concurrent overstap).

Is het probleem jullie bekend en heb je andere suggesties?
Alvast bedankt.
Betibu

Nog even vermelden dat ik hier al maanden zoniet een jaar mee sukkel, dus de wifi box (als het aan hem ligt) leert het niet 'automatisch' vanzelf af.

Heb ik geen verstand van. Zelf beoordelen. Flush DNS: What It Is & How to Easily Clear DNS Cache.

Nog gevonden:
1. First, you need to open any internet browser on your PC. It can be any browser, such as Firefox, Chrome, Safari, or Opera.

2. In the address bar, enter your router’s IP address. Next, click on the address bar at the top of your browser and type your router’s default IP address. Most routers have 192.168.0.1 as their default IP address. In case it doesn’t work, try these alternate IP addresses 192.168.1.1 or 192.168.2.1. If any of those IP addresses don’t work, restart your router or disconnect it from the internet and reconnect.

3. Enter your router’s admin username and password. This will let you log in and take you to your router’s admin interface.

4. Once logged in, click the Status tab, which is in the navigation bar. On the navigation bar, you will find the Status button in your router’s admin interface and click it. This button may also have the name Advanced or another similar name, depending on your router’s model. For most routers, You will find the navigation bar at the left-hand side of the screen or the top of the page.

5. On the navigation bar, click Administration-Event Log or System Log. On a new page, this will open your router’s system log.

6. Click the Clear Log button, and it will clear all your router’s system log history. Click OK orYes, if any confirmation is required for your action in a pop-up.

Laatst bewerkt:
Dag Senso,
Hartelijk dank, prachtige uitleg.
Sorry voor mijn late antwoord, ik dacht dat ik gratis mail zou ontvangen als er reactie was op mijn bericht, wat niet gebeurd is waardoor ik dacht dat niemand gereageerd had (is misschien een instelling, moet die dan veranderen).
Het is nu al maandagavond, zal dinsdag dus toch gaan naar de provider om een nieuwe wifi box te vragen, maar als ik hem niet krijg weet ik wat ik nog kan proberen. En als ik hem wél krijg en het loopt nog fout, dan kan ik dit toch nog eens proberen.

Heb daarbij alvast een vraag, voor de zekerheid. Ik heb gezocht op de computer en vind
ipv4 adres maar ook
ipv4 DNS servers met daarachter een ip adres. Het is die van de DNS servers dat ik moet hebben, toch he? (je ziet, ik ben niet echt heel bekwaam. En nogal onzeker).

Nogmaals erg bedankt. Het lijkt me dat ik het zal kunnen, desnoods door nog wat verder te surfen (of aan jou te vragen... ;)
Betibu

Heb het al geprobeerd en kon de wifi box zien dus het zal wel die ip DNS geweest zijn. Ben wat onzeker maar ook wat ongeduldig soms :rolleyes: en nieuwsgierig...

Vandaag naar de provider geweest, meteen een nieuwe wifibox meegekregen. Is al verbonden. Benieuwd wat het resultaat zal zijn. Hopelijk geen enkele storing meer...
In ieder geval nogmaals bedankt Senso, want nu weet ik in alle geval hoe ik bij de admin van mijn wifibox kan.
Hoe het verdergaat, al dan niet storingen, laat ik jullie weten.
Veel groeten,
Betibu

Dag iedereen,
Als jullie dit onderwerp volgen... Eerst was alles prima na het inwisselen van de wifi box. Beter dan verwacht. Mijn echtgenote, die altijd slechte mailverbinding had met haar laptop (uiterst traag, we kwamen dat het kwam door de plaats waar ze werkte) had ineens supersnelle verbinding. En de mail werkte altijd, met alle domeinnamen, de website ook hoewel we daar voor het ogenblik niet aangewerkt hebben.
Dus tot op heden geen enkel probleem.
Alleen vandaag blijft een uitgaande mail weer hangen, en een tweede ook, met dezelfde foutmelding: "mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief". De mail bij mijn echtgenote is weer uiterst traag, soms is het zo erg dat ze niet in haar mailbox kan.
Zucht.
Dus zal ik eerst eens de tip gebruiken van @Senso om de wifibox te resetten.
Als dat niet werkt (of niet blijft werken) vraag ik me af wat de beste optie zou zijn: verander van internetprovider, of veranderen van webserver? Ik zie niet veel andere opties. (Nou ja, tenzij veranderen van domeinnamen. Dat zijn er al meteen drie en is allesbehalve handig.)
Ook vraag ik me af of een compleet ander mailsysteem zou helpen. We gebruiken nu Outlook 365 wat we heel handig vinden. Zo houd ik niet van Gmail maar als het werkt, nou ja - maar zou zoiets enig verschil maken met de interactie met wifibox?
Veel groetjes,
Betibu

@Betibu,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens of er verbetering optreedt na herstel van het Transmission Control Protocol/Internet Protocol.

1. Open een Opdrachtregel met Administrator rechten
  2. Klik met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
opdracht.png

3) Typ
netsh winsock reset
in de opdrachtprompt en druk op ENTER.

xnetsh-winsock-reset.jpg.pagespeed.ic.pnIATnZEnT.png

Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.
4) Als het nog niet werkt, moet er meer hersteld worden.

Typ de volgende regels gevolgd door een Enter:
ipconfig /release
ipconfig /renew
netsh winsock reset catalog
netsh int ip reset

Herstart de computer en kijk of alles weer werkt.

Laatst bewerkt:
bedankt en vraagje

Bedankt, dit zal ik zeker proberen.
En dan is er ook nog dat wat senso had gezegd.
Nog even twee vraagjes.
- Ben al even gaan kijken bij die opdrachtpromp. Het regeltje is c:\Users\Admin> en het is vlak daarna dat ik die code zou typen?
- Moet ik waarschijnlijk op onze beide computers doen? Of zou één computer moeten volstaan? Nou ja, dat ondervinden we wel.

Kan even duren voor ik nog wat laat horen, als alles goed loopt. Kan natuurlijk net zo goed vanavond of morgen al zijn.
Veel groeten,
Betibu

Ja. Imho is de instructie hierin duidelijk.

Bedankt

Bedankt, @dorado, ga het proberen, ooit, denk toch, zal wel moeten zeker... Lijkt wel nog iets dat ik nog kan doen.Groetjes, Betibu
@senso, een reactie op een bericht is geen nieuw bericht hoop ik? (Ik bedank toch graag iemand die de moeite heeft gedaan te helpen).

Dag allen,
Na het inwisselen van de wifi box liep alles super vlot.
Eenmaal is er een probleem geweest, maar toen was er buiten hevige storm. Geen idee of dat heeft meegespeeld. Kan best, ik zit in Frankrijk in een nogal ruw klimaat.
Dan heb ik de box gerest op de manier die @senso heeft gezegd, en meteen liep alles weer even vlot als voorheen.
Hoera!
Als het nog voorvalt is er dus die oplossing, als het te vaak voorvalt kan ik nog de oplossing van @dorado proberen.
Ik heb nu dus een systeem dat toch al een tiental dagen werkt, en voel me gewapend met oplossingen voor de toekomst. Ook weet ik dat het probleem bij de wifi ligt. Ik heb antwoord op al mijn vragen. Daarom zal ik het probleem aanvinken als opgelost.
Veel groeten,
Betibu

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan