Heropenen van een formulier of toch...

Status
Niet open voor verdere reacties.

markant

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2023
Berichten
3
Hallo,
Ik ben Mark en nieuw hier en hoop dat iemand mij kan helpen
Ik heb een formulier (frm_Overzicht) dat ik graag zou willen verversen.
Als ik namelijk in een ander formulier een record heb verwijderd komt in frm_Overzicht op ipv de verwijderde velden #Verwijderd# te staan, dat klopt natuurlijk.
Ik zou echter graag willen dat het formulier ververst, dat doe ik nu door het te sluiten en weer te openen (in VBA-editor) want met docmd.requery en me.repaint werkt het niet.
Wat is trouwens het verschil tussen requery en repaint?
Kan iemand mij helpen?
 
Waar doe je de requery dan?

Heb je al geprobeerd de requery uit te voeren vanuit de gebeurtenis AfterDelConfirm op het formulier waar het record verwijderd wordt?
In die gebeurtenis komt dan:
Code:
Forms!frm_Overzicht.Requery
 
… dat doe ik nu door het te sluiten en weer te openen (in VBA-editor) want met docmd.requery en me.repaint werkt het niet.
Waarom Docmd.Requery en niet Me.Requery? Je gebruikt het wel correct bij Me.Repaint. Deze opdrachten werken prima, mits op de juiste event getriggerd. Dat moet je er dan wel uiteraard bij vertellen. Me werkt op het actieve formulier, dus als je op het andere formulier iets verwijdert, moet je daarna het eerste formulier weer activeren. De gebeurtenissen die je dan kan uitvoeren, kunnen dan bijvoorbeeld bij de gebeurtenis OnFocus plaatsvinden.
 
Het werkt, weet ook niet wat ik fout gedaan heb maar bedankt.
Heb nog wel één vraagje: Wat is het verschil tussen requery en repaint?
 
Repaint zorgt er alleen voor dat bijvoorbeeld berekende velden op het formulier opnieuw berekend worden. Het doet niets met de database en is dus niet geschikt voor jouw doel.

Ben trouwens wel benieuwd wat dat "het" is dat nu werkt :D
 
Wat "het" is zal ik even proberen uit te leggen.
Wanneer ik vanuit een ander formulier een record bewerkte of verwijderde ik gaf een requery bleef het #verwijderd# gewoon staan.
Achteraf denk ik dat het juiste event, zoals "octafish" meldde het euvel was. Ik weet niet (meer) op wel event ik de requery oorspronkelijk los liet maar nu doet hij het goed (bij de gebeurtenis "Bij focus", na sluiten van het dialoogscherm)
Dank!
 
De uitleg van repaint van peter was niet helemaal volledig; herberekenen van formules is er maar een deel van. Het gaat om het volledig uitvoeren van de lopende schermaanpassingen die er gedurende de laatste update zijn gebeurd. Het heeft dus ook invloed op andere schermelementen, niet alleen formules. Maar Repaint is een goede gebeurtenis als je een formulier wiltf verversen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan