audacity

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
Als ik audacity open heb staan staat ook de microfoon open, anders werkt audacity niet. Maar als ik dan in youtube iets wil kijken heb ik een soundloop. Tenzij ik de externe geluidskaart die ik voor audacity gebruik weer aansluit en daar de koptelefoon in doe.
In principe heb ik de microfoon niet nodig maar Audacity blijkbaar wel.
Is er een manier om audacity te laten werken zonder dat de microfoon open staat?
 
Als ik audacity open heb staan staat ook de microfoon open, anders werkt audacity niet.
Hier snap ik helemaal niets van (en de rest van je verhaal dus ook niet). Natúúrlijk herkent Audacity de microfoon(s) als je die hebt (aangesloten); het is een audio programma. Maar het zal nooit ‘uit zichzelf’ de microfoons open zetten, zodat er van alles gaat rondzingen. Ik heb er in ieder geval nog nooit last van gehad. Laat eens wat plaatjes zien van hoe je werkt en het hebt ingericht.
 
Snap ik.
Ik krijg foutcode 9999. Als ik op zoek ga blijkt dat ik microfoon moet aan zetten in privacysetting. Daar kan je per app aangeven of de mic aan/uit moet. Audacity staat niet bij die standaard ms apps dus moet in overall gewoon aan. Dan werkt het inderdaad. Maar dan ook met rondzingen.
Laatste versie van audacity en als externe geluidskaart Behringer ufo202.
 
Ik ga morgen wel even testen, ik heb zelf een externe Steinberg UR22C, maar dat is hetzelfde principe.
 
Beetje warrige uitleg.
Als eerste waar gebruik je audacity voor in combinatie met een microfoon?
Als je iets anders kijkt heb je geen audacity nodig(1e suggestie voor oplossing)
Kijk in windows naar de standaard opname apparaat, is dat die externe geluidskaart? En losgekoppeld, pakt windows waarschijnlijk de volgende beschikbare optie. Mogelijk de mic van een webcam o.i.d.
Als laatste mogelijkheid i.v.m. simultaan opname/afspelen zou ik je audiodrivers updaten via de fabrikant zelf.
Daar kan audacity ook wel eens op hangen.
 
oplossing gevonden:)
maar toch nog even stap voor stap
- ik sluit de behringer ufo202 aan
- ik open audacity
- ik zet muziek aan en klik op 'opnemen'
- ik krijg foutmelding 9999
- internet zoektocht geeft aan dat ik microfoon aan moet zetten in privacy setting (?)
- nu werkt opnemen wel maar ikhoor een echo in mijn koptelefoon

dat was het probleem.

De oplossing is dat ik een vinkje bij 'softwarematige playthroug van invoer' heb uitgezet. In deze uitleg werd dit aanbevolen (@12.54minuten) maar werkt dus precies andersom.

Maar ander probleem sinds vanochtend; het werkt dus met de interne realtek geluidskaart. Ik zie nergens in Audacity de behringer usb kaart. Gister zag ik die wel, niet bij naam genoemd maar wel als usb apparaat. Wat heb ik gedaan? en is het erg?
 
.. en dit laatste is ook opgelost door een opnieuw op te starten waardoor de usb kaart weer wordt herkent.
Dank voor alle moeite!!
 
Opstarten is uiteraard altijd wel goed, maar soms is het loskoppelen en opnieuw aansluiten al voldoende. Dat werkt tenminste bij mijn Steinberg prima. Wat dat vinkje betreft, dat staat vind ik prima in de handleiding:


  • Use software to play other tracks: Allows you to hear the input by sending it to any chosen playback device. This permits the recording and playback device to be different. Expect some latency in the sound that you hear, due to the time taken for the computer to process the audio. This option may cause recording dropouts on older, slower computers. This must not be used for recording computer playback because it will create feedback echoes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan