iCloud agenda in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Hey allemaal,

in de agenda van Outlook (Microsoft 365) op een Windows-PC kan ik mijn iCloud-agenda zien.

De synchronisatie verloopt op het eerste zicht goed. Als ik op de iPhone een nieuw afspraak inplan verschijnt die ogenblikkelijk op mijn PC en omgekeerd.
Verwijderen of verplaatsen op de iPhone lukt ook perfect. Outlook op de PC volgt en past zich ook aan.

Maar als ik een afspraak op de PC wil verwijderen of aanpassen lukt dat niet.
Bij verwijderen komt er in een Microsoft Outlook-message box: "U kunt de inhoud van deze map (met het kenmerk Alleen-lezen) niet wijzigen.
Bij aanpassen komt er in een Microsoft Outlook-message box: "Kan de items niet verplaatsen. Kan het verplaatsen niet voltooien. De items zijn waarschijnlijk verwijderd of verplaatst.

Dit snap ik niet. Als je schrijftoegang hebt en nieuwe items kunt aanmaken die zich synchroniseren, waarom zou je die dan niet kunnen verwijderen of aanpassen? Bestaat er dan iets tussen lees- en schrijftoegang?

Iemand die dit probleem herkent? Of suggesties om het op te lossen?
 
Ik zit met net hetzelfde probleem, als ik afspraken wil verwijderen krijg ik deze fout:

2023-03-29 14_23_49-Kenneth - iCloud - Outlook.png

Is er hier een oplossing voor? Of bestaat er een andere applicatie wat ik op m'n windows PC kan gebruiken om iCloud agenda in te beheren?
Via icloud.com gaat ook wel maar dit is niet zo gebruiksvriendelijk.


Bedankt alvast.
 
Het is niet dat hij niet synct want dat doet hij wel, maar iets wat er al in staat (ingevoerd op ipad of iphone) verwijderen lukt bij mij niet. Heb outlook ook al eens volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook zonder succes.
2 versies geprobeerd, O2020 en O365 (op verschillende PC's) maar telkens hetzelfde..
 
Helemaal mee met kenneth123. Het is de onvoorspelbaarheid. Je kan tijdens een sessie items op je telefoon bijmaken of aanpassen die meteen gesynct worden in Outlook op PC. Je kan er ook op de PC maken die verschijnen op je telefoon. Maar als je dan plots iets wil verwijderen of aanpassen op je PC lukt het niet meer.
Dat is raar. Ofwel kan die syncen ofwel niet. Ofwel heeft die schrijftoegang ofwel niet. Maar zo af en toe wel en af en toe niet is nogal frustrerend.
 
En heb je dan de test voor het uitloggen voor outlook en icloud als test gedaan?
Als er iets nu nu niet lukt op de pc dan zou het kunnen dat de rechten weer hersteld zijn en alles weer werkt.

Je hebt daarmee zeker nog geen praktische oplossing maar het zou richting naar een oplossing kunnen geven.
Ik heb die situatie niet kan het zelf niet testen.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb geprobeerd uit te loggen en terug in te loggen. Tevergeefs. Heb ook zelfs outlook en icloud volledig opnieuw geïnstalleerd maar ook zonder succes. :(
 
Jammer, dat werkte dus niet.

Met dezelfde search string nog verder Gegoogled:
Updates van Windows kunnen ook voor problemen zorgen, o.a. voor de iCloud plugin van Outlook. Zie dit artikel om die plug-in connectie te herstellen.
https://rubenkoene.com/how-to-fix-the-icloud-outlook-plugin-after-win10-update/

Maar er kan meer aan de hand zijn en er worden ook andere oplossingen gevonden:

  • Gebruik de iCloud software v/d Apple website en niet uit de Windows Store
  • GEEN gebruik van APLZOD32.dll (hich werkte voorheen) maar APLZOD3264 die NIET in Program Files (x86) maar in Program Files staat. Er is 1 melding om hier te kijken : ProgramData\Apple Inc\iCloud\Outlook\APLZOD32.dll
  • Zorg ervoor dat in iCloud op pc de optie Mail is aangevinkt, anders werkt de add-on niet

Ergo: De ervaringen dragen bij aan een oplossing, nu is de vraag of het ook bij jullie werkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan