Goedemorgen allemaal,
Ik zit met een (voor mij) erg lastige formule en ik hoop voor de profs op dit forum dat dit niet erg lastig zal zijn.
Waarom:
Doel van de formule:
Wat is lastig:
Uitleg bijlage:
Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp en hopelijk is dit voor iemand hier een simpele opgave.
Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Olaf
Ik zit met een (voor mij) erg lastige formule en ik hoop voor de profs op dit forum dat dit niet erg lastig zal zijn.
Waarom:
- Wij hebben medewerkers in dienst die op diverse locaties werken gedurende de dag. Na 5,5 uur aaneengesloten arbeid moeten wij 0,50 uur pauze registreren in het systeem. Dus stel iemand heeft tussen een dienst 15 minuten reistijd, dan hoeft er geen pauze geboekt te worden. Geldt echt enkel voor diensten langer dan 5,5 uur, dus ook als iemand 5,5 uur werkt en dan niet meer, dan hoeft het ook niet. Omdat deze medewerkers geen vast rooster hebben, kunnen wij dit dus niet vast in het systeem zetten en elke week 300 medewerkers doorlopen stuk voor stuk is ook teveel werk.
Doel van de formule:
- Een formule die door te trekken is en die bijvoorbeeld groen wordt als er pauze geboekt moet worden of de tekst geeft "pauze boeken" of iets in die richting. Het doel van de formule is dus enkel en alleen signaleren dat bij een medewerker op een dag pauze geboekt moet worden. Het voordeel is dan dat onze PZ enkel hoeft te selecteren op waar de formule aangeeft dat er pauze geboekt moet worden. Dit scheelt iedereen doorlopen.
Wat is lastig:
- De formule dient rekening te houden met de dagen van de week. Dus enkel per dag de melding maken van wel of niet pauze boeken. De formule moet dus niet op de eindtijd van maandag, doorgaan met de begintijd van dinsdag. In mijn bijlage onder de titel dag staat getal 1 voor maandag, 2 voor dinsdag, 3 voor woensdag, 4 voor donderdag, 5 voor vrijdag, 6 voor zaterdag en 7 voor zondag.
- In het bestand is kolom K "aanvangstijd" + kolom M de eindtijd van de dienst. Maar dit hoeft dus niet te betekenen dat de dienst erna aansluitend is. Daar kan dus tijd tussen zitten. De uren zijn als volgt: 0,25 is 15 minuten, 0,50 is 30 minuten, 0,75 is 45 minuten, 2,75 is 2 uur en 45 minuten etc.
- Het allermooiste zou zijn als de formule ook "ziet" (net als bij herkennen van de dag), wanneer er over wordt gesprongen naar een nieuwe medewerker en dan overnieuw begint met tellen.
Uitleg bijlage:
- Ik heb het bestand qua kolommen en gegevens precies zo gelaten als het systeem het uitdraait.
- Relevante kolommen voor mijn vraag zijn kolom: D, E, F, G, K en M.
- Niet relevante kolommen zijn: A, B, C, H, I, J, L, N, O en P. Deze zijn namelijk niet nodig voor de formule.
Bij voorbaat hartelijk dank voor de hulp en hopelijk is dit voor iemand hier een simpele opgave.
Fijne dag!
Met vriendelijke groet,
Olaf