• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie wil mij helpen met maken van werkende formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angela69

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2017
Berichten
198
Hallo, ik krijg het niet voor elkaar een werkende formule te maken.

Afhankelijk van ingevoerde dag moet een cel in het variabel blad geselecteerd worden.

zie bijgaand bestand,

alvast bedankt,

Angela :love:
 

Bijlagen

  • gewerkt.xlsx
    22,1 KB · Weergaven: 27
Wat wil je precies, want ik snap eerlijk gezegd niet veel van je formules. Om te beginnen: op tabblad Adres1 staat in B3 de datum 1-10-2022, en in A3 de dag 'ma'. Maar dat klopt niet: 1-10-2022 was een zaterdag, geen maandag. Dus wat wil je daar mee? Met de formule =TEKST(B3;"ddd") kun je simpel de dag uit een datum halen, zonder dat je daar gekke dingen voor gaat doen. En je formule in J3, die dus in mijn ogen een verkeerde dag gebruikt, kun je beter maken met de functie Weekdag(B3)<6, als het alleen om de werkdagen gaat. Om maar wat te noemen.
 
Hier hetzelfde als OctaFish, maak in je bestand duidelijk wat je wilt en probeer wat duidelijker te zijn.
Er staat veel op verschillende tabbladen maar dat kan waarschijnlijk beter in een goede tabel.

Groetjes Johan
 
het gaat erom dat wanneer in kolom A als dag: ma di wo do of vr komt te staan, er in kolom J het resultaat van tabblad Variabelen
uit cel E2 de waarde 100% wordt getoond. Tenzij in kolom F3 het getal hoger is dan 17, dan gaat uit Vaiabelen C2 gelden

M.a.w. indien A3 ma t/m vr is, moet er ook gekeken worden of F3 hoger is dan 17
daarnaast moet er ook naar de "za" "zo" en "feest" gekeken worden (zie Variabelen kolommen F G en H)
Je opmerking over de dag en tijd klopt, gegevens worden uit blad maandopgave gehaald, maar om te stesten heb ik A3 overschreven.

dus als:
A3 = za dan variabelen! F2
A3 = zo dan variabelen! G2
A3 = feest dan variabelen! H2
A3 = ma of di of wo of do of vr dan variabelen! E2 TENZIJ F3 groter dan 17 dan variabelen! C2
 
Laatst bewerkt:
Bekijk dit bestandje eens
Je moet dan wel een lijstje maken wat jou feestdagen zijn. (kolom J in tabblad variabelen)
 

Bijlagen

  • gewerkt_2.xlsx
    22,3 KB · Weergaven: 18
Hoi Popipipo,

Toch nog even:

Als de formule niets kan retourneren komt er #WAARDE!
te staan, zou je dat nog kunnen aanpassen naar waarde 0 (nul) ?
Of indien in tabblad Adres1 niets wordt opgehaald, blijft 140% staan, dan moet dus ook 0 worden


datum locatie begin eind
140%
140%
140%
140%
140%

do 6-10-2022 W1 9:00 17:00 8:00 8 100%
vr 7-10-2022 W1 10:0017:00 7:00 7 100%
za 8-10-2022 W1 9:00 17:00 8:00 8 120%
zo 9-10-2022 W1 9:00 17:00 8:00 8 140%
 
Laatst bewerkt:
Voorbeeldje graag van deze fout
Ik vermoed dat je vooraan de formule moet zetten Als(b3="";"";.....
 
Hallo Pipopopi, bedankt voor je reactie.

Ondanks jouw advies lukt het me niet het probleem op te lossen, lees mijn wensen op het tabblad van bijgaand bestand,
met vriendelijke groet, Angela
 

Bijlagen

  • gewerkt_3.xlsx
    23,1 KB · Weergaven: 10
Het probleem lag eigenlijk in kolom B die is niet correct.
Hierbij een aangepaste versie.
Zie rode karakters voor de aanpassingen.
 

Bijlagen

  • gewerkt_4.xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 29
Weer helemaal geweldig,

bedanktPipopopi, groetjes Angela :love::love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan