Imac A1224

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat heb je al gevonden en geprobeerd?
Ik kan mij niet indenken dat Google je niet kon helpen.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat de IMac A1224 van de kringloop is en daar is ingeleverd is wel leeg gehaald maar er staat nog een appleaccount op ,heb contact gehad met diegene die de IMac A1224 had ingeleverd ,maar zij wist het wachtwoord niet meer .
Weet iemand een manier op dit te omzeilen?.
 
Dat is geen antwoord op mijn vraag :)
 
Dat begrijp ik,maar het onze bedoeling van de kringloop om zoveel mogelijk goederen en apparaten te hergebruiken en IMAC ziet er nog als nieuw uit werkt nog naar behoren,daarom deze vraag om het Apple account te omzeilen en er een ander besturingssysteem op te zetten van OS of anders Windows 10 of 11.
Wat is jouw idee hier over??.
 
Het zal er wel op neer komen dat het moeten ingeven van een wachtwoord moet worden uitgeschakeld in het Apple account. Dan kan je het apparaat daar ook ontvolgen en verwijderen. Zo kan die meteen geen gegevens meer synchroniseren of backups terugzetten. Misschien heb jij nadrukkelijk gevraagd om het wachtwoord van de computer en weten ze nog het wachtwoord van Apple-ID. Wat voor alle Apple apparaten die hebt geldt. Zo niet, dan is dat misschien nog op te zoeken. Het is een e-mailadres en wachtwoord.
 
Het besturingssysteem wat op de de IMac A1224 zit is: Mac OSX Leopard versie 10.6.8 ,heeft iemand een idee hoe ik daar in kom om het wachtwoord te omzeilen .
Met command + R kom ik er niet in.Iemand een idee??.
 
@krullenbol
Das gewoon command line werken in een veilige start mode.
Net als in Linux als je wat zonder X doet in een command in een mode, ik zie zo snel geen vreemde commando's in vergelijking to Linux.
Tis zeker het proberen waard, heb geen systeem hier om het te testen.

In deze weblink staan nog andere tips voor oudere systemen.

Uit: https://www.tannerwilliamson.com/pa...eopard-users-password-without-disc-disk-1468/
  1. Start by having your computer shut off.Power it on, and hold Command (Apple Button) + S at the same time.
  2. Soon you’ll see the computer booting up with lots of lines of code scrolling by. When it comes to a rest, type the following.
    /sbin/fsck -y
  3. /sbin/mount -uaw
  4. Now we’ll get a list of the users on the computer based on their home directory. Type:
    cd /Users/
    ls
  5. When you see the folder name (99% of the time this will usually match the user on the system, unless you’ve renamed the account afterwords) of the user you want to reset, type the passwd command. Assuming that my account name was john, I’d type the following:
    passwd john

    Substitute john for the username you wish to reset.
    You’ll now be prompted to enter a new password for john twice. Once to enter it, the second time to confirm.
  6. After this is done, type:
    rebootYou can now login to that user account with the new password.
 
Laatst bewerkt:
De kringloopwinkel doet een grote fout om deze toestellen te aanvaarden die niet naar fabrieksinstelling zijn gezet.
Er bestaat een truc die ik al een paar keer uitgevoerd heb. Mag het hier niet posten.
 
Er bestaat een truc die ik al een paar keer uitgevoerd heb. Mag het hier niet posten.
Jij zou een geschikte klant zijn voor de kringloopwinkel.... (afgezien of je dit type wel wilt hebben..).
Er zijn andere mensen die op zulke koopjes in de kringloopwinkel lopen, die wrs jouw truc ook kennen.... want in die staat is een Imac uiteraard minder waard dan unlocked.
 
Met de tannerwilliam methode kom ik er wel in, maar krijg dit in beeld
If you want to make modifications to files:
/sbin/fsck -fy
/sbin/mount -uw/
:/root#
 
Als ik er een nieuwe SSD inzet en El Capitan erop zet , moet het het toch allemaal weer werken?..
 
Als je dat niet ontziet om een SSD te plaatsen in de plaats van de HDD.

Voorkant glas afnemen met zuignappen.

Aantal schroeven losmaken.


Aan de randen strips verwijderen, dient om stof tegen te houden. deze zal jen niet meer kunnen gebruiken maar dit kan je met SDD 1TB bijbestellen.

Voorzichtig open kantelen en je zal enkele kabeltjes met zorg moeten losmaken.

Waarschijnlijk zal je ook een bracket moeten bestellen om de SSD vast te maken.

Als je dit nog nooit gedaan heeft, zijn er wat enkele filmpjes te vinden op internet.

Openen plaatsen SSD en dichtmaken 40 tal minuutjes

Succes
 
Dan neem ik aan dat je schone installatie heb ,net zo als bij windows en je eigen apple account kunt invullen.
 
In deze video installeren ze wel het besturing systeem maar om reden van beveiliging halen ze er ook een geheugen uit. Ik vind het een beetje vreemd en er kunnen meerdere soorten beveiliging zijn misschien.

https://youtu.be/cinjusRrTtk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan