• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 x kleur tekst in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

karel1982

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
61
Is er een mogelijkheid om de tekst in een cel in 2 kleuren te zetten (Zie onder)?
Manueel is dit geen probleem, maar de waarde "125" zou ik uit een andere cel moeten kunnen halen.

Versterking voor zonnepanelen - Meerprijs = +125,00 € / lm
 
Voorbeeldbestand met gewenste resultaten plaatsen?
 
@Johan
Volgens mij gaat het niet om de opvulkleur maar om de tekstkleur.
Als ik het goed begrijp dan kan niet wat jij wilt als ik meerdere artikelen lees op internet. Opmaak wordt niet meegenomen bij een celverwijzing.

That is not possible, a formula only returns a value, never a format.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk Senso.
Was even te enthousiast en niet goed gelezen!
 
zie bv. https://nl.extendoffice.com/documents/excel/3391-excel-change-font-color-for-part-of-text.html
maar je kan dat ook automatiseren in VBA als je duidelijke regels kan vooropstellen.
Code:
Sub test()
     With ActiveCell
          .Value = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"
          For i = 1 To Len(.Value) Step 2
               .Characters(Start:=i, Length:=2).Font.ColorIndex = WorksheetFunction.RandBetween(0, 56)
          Next
     End With
End Sub
Let wel : je moet eerst de tekst neerzetten en daarna de kleur aanpassen, omgekeerd lukt niet (denk ik).
 
Laatst bewerkt:
zie bv. https://nl.extendoffice.com/documents/excel/3391-excel-change-font-color-for-part-of-text.html
maar je kan dat ook automatiseren in VBA als je duidelijke regels kan vooropstellen.
Code:
Sub test()
     With ActiveCell
          .Value = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz"
          For i = 1 To Len(.Value) Step 2
               .Characters(Start:=i, Length:=2).Font.ColorIndex = WorksheetFunction.RandBetween(0, 56)
          Next
     End With
End Sub
Let wel : je moet eerst de tekst neerzetten en daarna de kleur aanpassen, omgekeerd lukt niet (denk ik).

Met bovenstaande formule kan ik de tekstkleur aanpassen, maar dit is enkel met een vaste tekst.

De 125 euro is een variabele waarde die ik al uit een andere cel haal.

Heb bestand van macro die ik probeerde toegevoegd.
 

Bijlagen

  • Test rode tekst.xlsm
    19,6 KB · Weergaven: 9
De 125 euro is een variabele waarde die ik al uit een andere cel haal.

Ja, dat wisten we al. Maar goed, het is mij niet duidelijk wat je nu wilt. Op heel internet staat:
That is not possible, a formula only returns a value, never a format
en
opmaak wordt niet meegenomen bij een celverwijzing.
 
zo iets als workaround ?
 

Bijlagen

  • Test rode tekst (1).xlsm
    26,8 KB · Weergaven: 17
Leuk gedaan Cow. Ik begrijp dat Meerprijs = +125,00 € / lm rood moet zijn.
 
@Senso, die laatste opties zijn er gratis bij. Zo zie je hoe het werkt en hoe je er vrij gemakkelijk nog wat toeters en bellen kan aan toevoegen.
En inderdaad, het is voor 1 cel nog gemakkelijk te doen, maar als je een ganse rij moet doen ..., dan moet je het misschien anders doen, er zijn veel wegen die naar Rome leiden.
 

Bijlagen

  • Test rode tekst (1).xlsm
    28,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan