• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Problemen met sorteren in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke25

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2022
Berichten
33
Hallo iedereen,

Kan iemand mijn advies geven of helpen aub?

Voor een opdracht op het werk zou ik van een standaard tabel gegevens willen uit filteren naar een draaitabel.
De opbouw en filtering van de draaitabel is geen probleem.
Echter wil ik de kolom "Waarde" telkens laten sorteren in oplopende volgorde van waarde... De draaitabel past de sortering aan maar niet volledig correct... vb. 10, 11, 13, en daarna plaatst hij 8, 9...

Kan iemand raad geven waar het fout gaat in de draaitabel of zit er een fout in mijn tabel?

Alvast bedankt!
Mvg,

Probleem.jpg
 

Bijlagen

  • Meldingen STL (Slakstopper CV2) - probleem.xlsx
    70,4 KB · Weergaven: 8
Gielleke25,

Denk dat het ligt aan het feit dat in je tabel de kolom waarde is opgemaakt als tekst veld.

Als je deze converteert naar getal dan kan je wel goed sorteren in je draaitabel.

Friend
 

Bijlagen

  • Meldingen STL (Slakstopper CV2) - probleem.xlsx
    68,5 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Licht aan of licht uit.
Het ligt er maar net aan :cool:
 
Bedankt voor de snelle reactie en het aangepaste voorbeeld.
Ik probeer echter zelf ook een te testen waar mijn fout aanwezig was...
Als ik echter de kolom E:E instel met de opmaak getal, past de draaitabel zich nog niet correct aan...
Doe ik nog iets verkeerd of moet ik nog een handeling uitvoeren aub?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gielleke25,

Je kolom aanpassen via eigenschappen naar getal notitie werkt nu hiervoor niet.

Je moet de waarden in de cellen van kolom E converteren naar : Coverteren als getal
Dit doe je door op het gekleurde driehoekje links boven in de cel te klikken dan krijg je een uitroepteken. Als je daar op klikt krijg je een aantal keuze opties.
Als je het hele bereik selecteer dus niet kolom E maar de cellen waar je links bovenin het driehoekje ziet kan je ze ook allemaal in een keer converteren.

Friend
 
Beste,

Super, het is gelukt om dit zelf ook uit te voeren!
Bedankt voor de snelle hulp.

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gieleke ik heb jouw onnodige quote's in jouw antwoorden verwijderd. dat is totaal niet nodig en door dit soort acties slijt mijn tracpad.
 
Puppie,

Dat is op te lossen door de quote knop weg te halen.
Deze oplossing is al vaker geopperd maar schijnt moeilijk te zijn.
 
Ik vraag me af waarom men altijd die kleine quote knop gebruikt in plaats van die grote blauwe reageer op bericht knop.
Dat lijkt me toch duidelijk genoeg.
 
Edmoor,

Volledig met je eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan