Qwaarde uit subformulier in hoofdformulier gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt. En mijn mening is: geen tijd verspillen aan problemen als je de oorzaak niet eerst oplost. Maar ik vermoed dat jij ofwel veel meer (vrije) tijd hebt als ik, ofwel die tijd minder kostbaar vind. En in dat geval wens ik je veel plezier met deze vraag :).
 
OctaFish: Oh ik luister wel naar de adviezen hoor en ben ook blij met de hulp die ik kreeg.. Ben ook wel bezig om dingen te normaliseren. Maar.... ik heb in excel meer dan 50.000 personen met documenten en om daar de structuur even van te wijzigen is denk ik veel werk. Maar gaat vast goed komen.
 
Je kan naar mijn mening beter meteen beginnen met een goede structuur in Access en dan pas de conversie vanuit Excel doen. De aantallen maken niet uit; het is de structuur die telt. De computer doet het werk.
 
@xps351: Ben ik wel met je eens. Maar doel is kaartenbak voor documenten die betrekking hebben op personen. Geen genealogie programma. De ouders en partners staan in excel bij de persoon genoemd. Als ik die apart moet gaan invoeren onder personen, wat eigenlijk de suggestie van normalisatie is, dan moet ik al die personen die nog niet gekoppeld zijn, apart gaan inpvoeren en nummers toekennen en weer opnieuw koppelen. Tegen die klus zie ik erg op.
Een echt programmeur kan dat misschien ook automatiseren maar mij lukt dat zeker niet.

Mijn computer loopt nu regelmatig vast en moet ik met harde reset weer aanzetten, Dus eerst een quick fix voor die "kaartenbak" is voor mij handiger dan maar met minder toeters en bellen
 
Je zal in ieder geval geval moeten kiezen wat je nu echt wilt en nodig hebt.

Als ik het goed samenvat is je oorspronkelijke vraag in post #18 opgelost (ik heb in ieder geval niet gelezen dat het niet werkt) en vervalt die vraag feitelijk als je geen ouder-kind relaties vast gaat leggen. Wat verwacht je nu nog van ons?
 
Ja ik weet dat er keuzes gemaakt moeten worden. Ik denk eerst een quick fix zodat ik het 'excel format" in access kan doen. En dan normaliseren en verbeteren.
Ik had de vraag al gesloten. De oorspronkelijke vraag is opgelost. Deze werkt waar ik een koppeling heb. Ik verwacht op dit moment niets meer. Wel wil ik jullie bedanken voor jullie input en het meedenken.
 
Ik denk eerst een quick fix zodat ik het 'excel format" in access kan doen. En dan normaliseren en verbeteren.
Blijft een superslecht idee. Access is geen Excel, en omgekeerd. Beide programma’s moet je gebruiken waarvoor, en op de manier, ze gemaakt zijn. Dat betekent in Access: eerst de structuur in orde, daarna de gegevens overhalen uit Excel. NOOIT andersom. Nu werk je jezelf in de problemen. En dat zul je blijven doen, tot je structuur in orde is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan