Extensie niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

PuppyZwolle

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2004
Berichten
119
Een gemaild agenda bestand (ics) wordt door mijn computer niet herkend. Er staat alleen "bestand". Ook als ik extensie zichtbaar maak (ja, zover gaat mijn kennis nog wel) is er alleen de term "bestand" zichtbaar. Wil dus ook niet in de agenda.

Het 3k bestandje is naar een andere PC doorgestuurd en doet het prima. Niks mis mee. Dat is 'm dus niet.

Iemand een oplossing?
 
Wijzig bestand in ics

How do I change the default ICS file?
Go to your Start Menu, the open Control Panel. From Control Panel, select Default Programs, and then select "Associate a file type or protocol with a program".
 
Laatst bewerkt:
Ga ik meteen toepassen. Mijn vriendelijkste dank.

Om-noemen lost inderdaad het probleem op dat dit in de agenda kan.

Maar hoe kan het op de ene computer binnen komen als onbekend bestand en op een andere *wel* als .ics? .ics is toch geen obscuur type?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@route99
Dat begrijp je verkeerd en is het probleem niet. Een bestand heeft de extensie ics maar door 'onbekende' oorzaak staat er i.p.v. ics iets anders, in dit geval bestand. Op internet staan wel teksten maar zeer ingewikkeld, kost veel tijd en is het zinvol omdat dit maar incidenteel voorkomt. Vermoedelijk gaat het om juiste protocollen.

Zelf zie ik het regelmatig dat .eml wijzigt in ._eml of iets dergelijks. Dan is het bestand niet meer een e-mail en niet meer te openen. Dan verander ik de extensie en het is opgelost.
 
Als je dan de extensie vervolgens zichtbaar maakt.... dan staat dan mogelijk : naam.ics.ics ???
Test dat maar eens......
 
TS schrijft in post 1:
Ook als ik extensie zichtbaar maak (ja, zover gaat mijn kennis nog wel) is er alleen de term "bestand" zichtbaar.
 
Als het bestand zonder extensie naar een ander doorgestuurd wordt dan doet het bestand het wel..... dus dan wordt de .ics extensie erbij getoverd? Want die was er toch immers niet?
Lijkt me tijd voor een systeem check met fsc .
https://support.microsoft.com/nl-nl...rstellen-79aa86cb-ca52-166a-92a3-966e85d4094e
https://support.microsoft.com/nl-nl...-windows-365e0031-36b1-6031-f804-8fd86e0ef4ca
[FONT=&amp] sfc [/FONT][FONT=&amp]/scannow[/FONT]
Zelf zie ik het regelmatig dat .eml wijzigt in ._eml of iets dergelijks. Dan is het bestand niet meer een e-mail en niet meer te openen. Dan verander ik de extensie en het is opgelost.
Bizar, waarom heb jij dat wel regelmatig en ik nooit? Ik heb wel altijd alle extensies op zichtbaar staan.
Vergist Windows zich bij jou dan om die reden? Het "vergeet" dan een extensie er achter te zetten of doet het verkeerd zoals bij ._elm? Anders kan ik het niet verklaren.
 
Laatst bewerkt:
Nee, de extensies staan er altijd wel. Echter zo af en toe staat er ._eml Waarom en hoe dat kan gebeuren weet ik niet. Ik denk dat het o.a. met de naamgeving/tekens van een e-mail te maken kan hebben. Het gebeurd maar zelden in WLM/Verkenner. Mijn systeem is in orde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan