• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mama1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2023
Hallo,

Op het werk gebruik ik een Excel met draaitabel.
Een bestelling bestaat uit meerder volgnummers, vb 12345-1; 12345-2; ... Ik heb dus een kolom met besteln° (12345) + kolom met volgn° (1/2/3) + kolom met geladen gewicht.
In de draaitabel toont hij dan het totaal geladen gewicht per besteln°.

Nu wil ik daar graag een extra kolom bijmaken met de bestelde hoeveelheid (vb. besteln° 12345 = 10.000kg in totaal).
Nu had ik dit gedaan door aparte kolommen in te voegen met besteln° en totale bestelde hoeveelheid; in de tabel met data gebruik ik dan de formule horizontaal zoeken op besteln°.
Als ik dit in een draaitabel zet telt hij de totale hoeveelheid waarden op (dus als er 10 volgn°s zijn voor besteln° 12345 geeft hij weer als 10X10.000) maar ik wil dus dat er in de draaitabel getoond word : besteln° 12345 totale hoeveelheid 10.000kg (als een vaste waarde en niet opgeteld).

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Bedankt!

Een simpel? voorbeeldbestand kan soms wonderen doen.

dan zet je dat gewicht in het rijgedeelte (rowrange) van je draaitabel en niet in de databodyrange

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan