• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch naam geven in range Excel VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeteyB

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2010
Beste leden,

Ik zit met het volgende en hopelijk kan iemand mij hieruit helpen.

In mijn werkmap zitten nu nog 9 sheets genaamd: ID1, ID2, ID3,..enz. Elke sheet beschikt over een range AK11:BK16 die in elke sheet een nieuwe naam moet krijgen. Namelijk tbl1, tbl2, tbl3,... enz. De nieuwe naam wordt automatische gegenereerd bij het kopiëren van de sheet deze bevind zich standaard in cel AI12. Ik zou dit graag willen automatiseren als er een nieuwe sheet wordt aangemaakt.

Ik ben aan de slag gegaan met de volgende code. maar deze geeft bij mij een foutmeting 1004 en de foutopsporing zegt dat ik in de laatste regel moet zijn. Ik heb alleen zelf niet veel kaas gegeten van VBA. Mogelijk kunnen jullie mij hierbij helpen. Alle hulp is welkom.

HTML:
Sub CreateNamedRange()
    Dim myRange As Range
    Dim myName As String

Set myRange = Worksheets("ID5").Range("AK11:BK16")
    myName = "tbl5"

ThisWorkbook.Names.Add Name:=myName, RefersTo:=myRange 
End Sub

Die tbl5 is een bestaande cel in het werkblad.
Gebruik een andere naam.

Het is niet verstandig verschillende werkbladen met overeenkomstige gegevens te maken.
Gebruik Excel waarvoor het bedoeld is en zet alle data in 1 werkblad.
Vervolgens : dynamische tabel, filteren, sorteren, draaitabellen.

Hey Edmoor,

Heel erg bedankt voor je antwoord. Dat was idd het probleem.

@snb: Je hebt gelijk. Ik was er ook geen voorstander van. Maar anders moest ik en groot deel van het bestand gaan herschrijven. Met deze formule is het bestand afgedaan en kunnen de gasten weer een hele poos voorruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan