windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbr

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2020
Berichten
14
hallo

ik heb een nieuwe pc , daar staat pre installed windows 11 op
mijn oude pc is te oud en kan niet upgraden naar windows 11 , die draait op windows 10
nu had ik graag alles gekloned van de windows 10 schijf naar de nieuwe windows 11 schijf
doch sedert windows 10 zit de licencekey in de bios gebakken
dus mijn vraag zal dit problemen geven met mijn licentie als ik die overzet ?

zo ja hoe kan ik het beste alles overzetten ?

mvg
wim
 
Windows en licentie in het BIOS? Dat klinkt mij weer nieuw. :p

Maar de licentie van Windows hangt samen met je hardware. Je kan dus niet zomaar even Windows van een totaal andere PC overzetten naar een andere.
Een aantal hardware-aanpassingen zijn geen probleem, maar een image naar een totaal 'vreemde' pc zal niet werken. En eigenlijk maar goed ook.
Dus opnieuw aanschaffen dus, of Microsoft bellen en de boel uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
hallo

bedankt voor de info
zou het een optie kunnen zijn om de windows 10 schijf in een pc te doen die op win 10 nog draait en wel naar win 11 kan upgraden
en dan te clonen ?

mvg
Wim
 
Heb je OneDrive staan op oude pc.
Dan uw gebruikelijke software installeren op je nieuwe pc. + One Drive.
 
Lange Pier

idd ja vooral voor de software , andere dingen foto s vb kun je gewoon overzetten he
of bestaat een programma om vb de setup file van vb office uit de oude instal te trekken

mvg
wim
 
Je kun toch met de key's die op de oude pc staat die software op de W11 pc installeren? die je wel op de oude pc die te verwijderen of zeker niet meer gebruiken.
De "Free" versie gebruiken.
https://www.magicaljellybean.com/keyfinder/
Welke office heb je? die kun je ook downloaden bij Microsoft met je key.

En ook kun je een W10 oem key niet op een andere PC gebruiken, alleen een retail key bij hardware verandering (lees moederbord), wat al was aangegeven.
 
Lange pier

is een 2016 proffessional , al dan niet plus , is met access enzo.
via ms , is ms office setup site ?

hoe haal ik de juiste win 10 licentie key uit mijn oude schijf ,
als ik dit doe met een licencecrawler , krijg ik verkeerde keys , die niet werken

mvg
wim
 
Indien een oem en een upgrade naar W10 dan krijg je een generieke key te zien waar je niets aan hebt.
Wat geeft die keyfinder weer? zie gegeven link.

Key's zijn voor een paar euro te koop, overigens en waarom wil je die?
 
key s voor een paar euro

ik wil office terug op de nieuwe pc ( win 11)

mvg
 
Win 10 licentie is niet onverzetbaar op nieuwe PC, die van Office 2016 wel, heb ik ook gedaan. Ik had die key gewoon in de bestel mail staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan