Draadloos netwerk niet zichtbaar op desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je volgt gewoon niet de procedure, waarom niet?
Het wordt nu in een kringetje rondhollen en dan worden het graancirkels.
Ben er klaar mee.
 
Ik zal het nog een keer heel compact opsommen.

Printer ís opgenomen in een 2.4 Ghz netwerk. Hij ís dus succesvol verbonden! Om draadloos via mijn desktop te kunnen printen, moet de netwerkkaart van de desktop dit netwerk wel zien. Ik lees het allemaal en zie een aantal aannames die absoluut niet kloppen. Mijn titel is ook geheel correct. Simpeler kan ik het niet voorleggen.
 
Dat weten we al .....mijn Asus L3800C uit 2001 kon al probleemloos met een Wifi-adapter de 2.4GHz band werken.... mits de overige apparaten dat ook zo konden en ze met elkaar samen konden werken.

  • We missen een antwoord zoals op vraag #21 Die handleiding had je niet dus wij hebben dat antwoord nog niet.
  • En heb je al de printer gepingd op het ip adres waar die op zit, je hebt een printende mobiel dus er moet een ip adres te vinden zijn van die printer in hetzelfde subnet...
  • En de eerdere vraag: Heb je een router met WPS toets, heb je die methode al getest? Zo ja wat gebeurt er exact en vooral als het niet werkt wat valt je op?
  • Hoe zit het met WPA2 en WPA3 en of zelf andere settings v/d Wifi die invloed kunnen hebben op de communicatie tussen printer en desktop. Heb zelf bij een eerdere Zyxel router ook wel eens gehad dat een apparaat niet kon verbinden en de laptop wel. Tot ik op een bepaald moment het standaard wachtwoord veranderde en toen wel met het probleem apparaat een WiFi connectie kon maken. Ook bizar, maar ik had niks anders veranderd alleen dat.
  • En heb je verder nog details die je eerder nog niet opgevallen waren maar nu wellicht wel?
 
@route99

Allereerst excuses voor de verlate reactie - érg druk met van alles bezig.

Zie Quote antwoorden... * .. *
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En quoten is niet nodig en onzinnig om hele lappen tekst daarvoor te gebruiken.
als je een reactie wilt geven op iemand dan kun je ook zijn naam gebruiken.
Ik ga nu alle quotes van jou weghalen.


Jouw pc zijn/haar netwerkkaart is verbonden met de router anders krijg je geen verbinding met het ww (kan ook via wifi gaan en dan is de netwerkkaart niet aangesloten)
En de Bold teksten uit jouw antwoord zijn nu ook weg.
Lappen tekst zijn niet nodig om te reageren.
Zoals ik nu het topic heb gelezen wil jij niet proberen wat er wordt voorgesteld.Jammer maar dan blijf je hangen op .........
 
Laatst bewerkt:
Hier ook een wat verlate reactie door bezigheden.

Sommige gebruikers hier klinken wat geïrriteerd.

Ik neem alle suggesties tot mij en 'weeg ze'. Wat ikzelf al doordacht en geprobeerd heb, ga ik niet nog een keer uitvoeren of opnieuw toelichten. Veel gebruikers (in het algemeen) lezen niet de hele thread en komen dan met een reactie/suggestie (ja, ik kom hier sinds 2003 en ben nog 'ns zeker 10 jaar langer zeer actief met Windows/internet - geen newbie dus). Gezond verstand is ook een ding dat mij altijd bijstaat (bespaar me mogelijk gelikte opmerkingen).
Het is voor mij al duidelijk dat iets niet werkt, als ik bepaalde dingen lees. Een deksel van een pot pindakaas past niet op die van een pot jam (...)

Buiten dit alles: 'onzinnig' gebruik van quotes Een forum biedt quote mogelijkheden. Waarom? Omdat er meerdere mensen lezen en niet steeds willen scrollen of swipen om de opmerking van een ander te zien. Ja, de lap tekst neemt toe. Nee, het is niet onzinnig, maar juist waardevol. Ben overigens zelf ook moderator van een groot forum, dus heb hier ruim voldoende over nagedacht met meerdere mensen/gebruikers.

Aktuele situatie: draadloze verbinding werkte ook niet meer. Ben er ook klaar mee (Lange Pier). Nu gewoon in dat enkele geval dát ik moet printen, even de laptop via usb aan de printer hangen - die dus op een heel andere plek staat.
Mocht ik heel veel moeten printen, dan gewoon een netwerkprinter aanschaffen en 'klaar met' de problemen.

Dus voor nu krijgt dit onderwerp de status 'opgelost'.
 
Dus voor nu krijgt dit onderwerp de status 'opgelost'.
Dat is zeer jammer want het is NIET opgelost.

Ik snap je probleem maar kan je er niet bij helpen, want ik werk met Linux Mint.
Daar werkt het voor wat mij betreft geweldig, maar heb dan ook altijd HP printers. Die werken toch het beste met Linux Mint.
Ik heb de HP 2700 en dat is een wifi printer. Van al mijn pc's (desktop en laptops) kan ik printen omdat de printer in het netwerk zit met eigen IP adres.

Nu heb ik de topic niet erg geconcentreerd gelezen, maar je printer heeft ook een eigen IP adres gekregen?
 
Hey Fem, ouwe getrouwe :) Hoe'st met de vissen :D

Idiote is dat ik met m'n HP Envy nog beter af was.
Dacht dus een zeer goed geteste nieuwe printer te kopen. Blijkt deze al behoorlijk wat jaren te draaien. 2.4 Ghz. vormt de bottleneck.
Printers... je kunt er licht gestoord van worden. Op deze printer zit ook niet eens een display, dus alles moet via via. Zwaar k u t.

I rest my K ase.
 
Hey Fem, ouwe getrouwe :) Hoe'st met de vissen :D

I rest my K ase.

Vissen?
Tja, die heb ik niet meer. De vijver had ik al dicht gemaakt en er een terras van gemaakt.
Manlief vist nog wel hoor, dat blijft hij doen totdat hij dat niet meer kan.

We zijn trouwens verhuist vorig jaar juli van Almere naar Franeker! Huisje aan het water, dus manlief kan zijn hobby goed uitoefenen.
En ik ben vrijwilliger geworden bij de dierenambulance de Wissel in Leeuwarden. Wel aan de centrale want mijn rug is niet oké, hernia. En ik heb gisteren de tweede rugprik gehad. Hopelijk werkt die wel!

Maar goed, allemaal offtopic.
Ontopic: ik weet van een vriendin een paar jaar geleden dat haar Envy het ook niet wilde doen. Heb haar daar nog mee geholpen, maar wifi was niet in te stellen. De printer moest van pure noodzaak met kabel aan de desktop.
En ik heb meerdere dingen gehoord over de Envy, die heb ik dus nooit aangeschaft. Wel dus nu de HP Deskjet 2700 en die werkt echt top!
 
Grote stap voor jullie! Friesland of het Veluwse etc. :d
Maar je hebt je draai weer gevonden, allebei dus, mooi!

't is niet de Envy die hier dus problemen geeft (weggedaan), maar wel soortgelijk.
Nu dus 'n Canon - een ontbrekend display op een printer helpt ook niet echt...

Blijf het hier ook maar met 'n kabel doen - dat werkt direct en probleemloos.
Vooral het na oneindig veel uitvoeren 'wel' en dan weer 'niet' doen, is killing. Vandaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan