• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dichtstbijzijnde postcode zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkers

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2022
Berichten
5
Hoi,

Ik moet voor werk een bestand maken waarbij we klanten kunnen koppelen aan onze franchisenemers, dus ik zou graag op basis van postcode de drie dichtstbijzijnde franchisenemers willen zien. Ik zou graag willen dat in Cel C2 D2 en E2 de drie dichtstbijzijnde waardes komen van de postcode in cel B2.

Ik kom zelf niet verder dan x.zoeken en dan de dichtsbijzijnde waarde onder celwaarde B2 en dichtsbijzijnde celwaarde boven B2.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

(gegevens in het bestand zijn fictief)

mvg,
Bas
 

Bijlagen

  • Map9.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 33
Misschien dat het nog wat eleganter kan, maar misschien zo (voor C2)
Code:
=LET(x;'klant bestand'!B$2:B$19;y;ABS(B2-x);TRANSPONEREN(FILTER(x;(y=MIN(y))+(y=KLEINSTE(y;2))+(y=KLEINSTE(y;3));"")))
Excel 365 formule.
 
Laatst bewerkt:
Matrixformule:

PHP:
=IF(NOT(ISERROR(MATCH($B2+SMALL(ABS($B2-franchinenemers!$B$2:$B$6);COLUMN(A1));franchinenemers!$B$2:$B$6;0)));$B2+SMALL(ABS($B2-franchinenemers!$B$2:$B$6);COLUMN(A1));$B2-SMALL(ABS($B2-franchinenemers!$B$2:$B$6);COLUMN(A1)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan