Mijn kennis van Excel beperkt zich tot wat eenvoudige formules zoals je in bijlagen kan zien.
Ik heb een Excel file waarin ik bepaalde gegevens wil zichtbaar maken in een tabel.
Als je het bestand opent zie je een verdeling over 5 jaar (2023 tem 2027), onderverdeeld in kwartalen (Q1 tem Q4).
Vooraan in de tabel zie je onder PRIORITEIT 3 mogelijkheden (Medium, Hoog en Laag).
Wanneer je nu een X in een van de vakjes zet, dan wordt dit in de tabel bovenaan weergeven.
Bv. Q1 is in jaar 2023 aangevinkt, dat zie je ook in de tabel bovenaan (cel J4).
Ik zou nu graag in de tabel bovenaan ook per jaar het aantal Medium, Hoog of Laag willen terugzien.
In mijn voorbeeld zou je dan bij het jaar 2023 1x Medium zien staan, bij jaar 2024 1x hoog, etc.
Hoe kan je dit?
Ik heb een Excel file waarin ik bepaalde gegevens wil zichtbaar maken in een tabel.
Als je het bestand opent zie je een verdeling over 5 jaar (2023 tem 2027), onderverdeeld in kwartalen (Q1 tem Q4).
Vooraan in de tabel zie je onder PRIORITEIT 3 mogelijkheden (Medium, Hoog en Laag).
Wanneer je nu een X in een van de vakjes zet, dan wordt dit in de tabel bovenaan weergeven.
Bv. Q1 is in jaar 2023 aangevinkt, dat zie je ook in de tabel bovenaan (cel J4).
Ik zou nu graag in de tabel bovenaan ook per jaar het aantal Medium, Hoog of Laag willen terugzien.
In mijn voorbeeld zou je dan bij het jaar 2023 1x Medium zien staan, bij jaar 2024 1x hoog, etc.
Hoe kan je dit?