Waardes uit Excel halen en bij Word invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denkni

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2023
Berichten
1
Goedemorgen,

Al een tijdje probeer ik waardes uit een Excel document te halen en in Word in te voegen. Helaas kan ik hier weinig informatie over vinden, of gebruik ik op z’n minst hier de verkeerde zoektermen voor.

Dit gaat niet over verzendlijsten. Het is de bedoeling om de inhoud van enkele cellen uit Excel in het Word document toe te voegen.
In het Excel bestand wordt er een berekening uitgevoerd. Het resultaat in Word moet er vervolgens zo uit komen te zien:

“Hier een stuk text”
Waarde uit Excel cel A1
“Vervolgtekst”
Waarde uit Excel cel D4

En dit komt totaal voor ca. 10 variabelen voor die ook nog meerdere keren in het Word bestand gebruikt kunnen worden.
Graag ook met de mogelijkheid dat als de Excel wijzigt dat dit in het Word bestand ook aangepast wordt.
 
En toch is het niet zo moeilijk, want Microsoft heeft daar een koppeltechniek voor. Wat je als eerste kan proberen: zet beide programma’s naast elkaar, en sleep de cel naar je Word document. Dan zou je een koppeling moeten krijgen. Wat ook kan: cel kopiëren en plakken in Word als koppeling.

Het tweede deel van je vraag is wat lastiger, omdat Word een tekstverwerker is, en je dus niet iets hebt als een celverwijzing zoals in Excel. Wat je zou kunnen doen om één cel op meerdere plaatsen terug te laten komen, is om van de koppeling een Bladwijzer te maken. Die bladwijzer kan je dan op andere plaatsen in je document weer aanroepen.

geef bij de opties in Word aan dat koppelingen bij het openen moeten worden bijgewerkt, dan heb je altijd de ‘verse’ gegevens bij het openen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan