3695 bestanden .jsonlz4 op de pc waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
3695 van die bestanden op de pc. Wat ik kan vinden is, afkomstig van Firefox en dus ik kies openen met Firefox.
Echter niets mee te beginnen. Ze zijn erg storend bij mijn zoekmachine. Verwijderen, liefst automatisch mogelijk?
 
bookmark zijn bladwijzers? Dan kloppen er zaken niet, want ik heb geen enkele bladwijzer in Firefox. Dus daar zullen dan wel websites vastgelegd worden die je bezoekt. Schande en een grove privacyschending!
 
Via de website die ik liet zien kan je de inhoud van die bestanden bekijken.
Verder ga ik maar niet in op je opmerking.
 
bookmark zijn bladwijzers? Dan kloppen er zaken niet, want ik heb geen enkele bladwijzer in Firefox. Dus daar zullen dan wel websites vastgelegd worden die je bezoekt. Schande en een grove privacyschending!
Lol, zoek de betekenis van dat woord eens op in het woordenboek! :d
Ik zie niet wat er schending van de privacy aan is. Kan je dat ook aantonen, in plaats van meteen hoog van de toren te blazen?
 
Een Firefox gebruiker moet het adres "about:config" kennen. Daar is alles te repareren met voorkeurinstellingen. Zoek met de zoekfunctie in de lange lijst met instellingen die je daar ziet naar: browser.bookmarks.max_backups
Daar dan een wat lager getal bij invullen. De bestanden zijn nodig voor het kunnen herstellen van uw gebruikersprofiel en bladwijzers, bij fouten zoals onverwacht sluiten.
 
Edmoor schrijft: Dat zijn bookmark backups van Firefox.

Ik heb geen enkele bladwijzer in Firefox! Dan zijn er toch geen 3695 bestanden nodig.

Via de website die ik liet zien kan je de inhoud van die bestanden bekijken.
Zijn er mensen die deze inhoud bij opening begrijpen? Ik niet.

Overigens heb ik op internet gezocht en niet kunnen vinden wat Alfred 2 over de betekenis schreef. Wel een pagina die niet wist hoe deze te openen en dat er nog onderzoek 'hoe en wat' de bestanden waren!

Waarom dan niet 100% transparant. Maar goed 3695 bestanden vind ik idioot en gestoord. Dan werk je met een verkeerd systeem.

browser.bookmarks.max_backups staat op 15 en niet op 3695, gewijzigd naar 1.
 
Laatst bewerkt:
Vrij vertaald van https://fileinfo.com/extension/jsonlz4

JSONLZ4 slaan verschillende profielgegevens en instellingen op.
Bijvoorbeeld bladwijzers, startpagina, werkbalk lay-out en wachtwoorden.

JSONLZ4-bestanden worden gecomprimeerd met LZ4-compressie om hun grootte te verkleinen.
 
Met dank voor de informatie. Ik blijf van mening dat 3695 bestanden absurd is.

@Alfred 2
browser.bookmarks.max_backups staat op 15 en niet op 3695, gewijzigd naar 1.

Weet jij wat die 15 wil zeggen?
 
Support van Mozilla schrijft het zelfde als ik, zelfs al is .json een backup van bladwijzers en .jsonlz4 inclusief allerlei account en gebruiksgegevens. Ik kan verder ook niets vinden over grote aantallen bestanden jsonlz4
Wanneer er 5 staat dan worden er 5 backups bewaard en standaard is 15. Het staat voor het aantal bestanden. Desalniettemin: wanneer er 0 staat dan worden er geen bestanden hiervoor aangemaakt. Misschien verhelpt dat het aanmaken er van, want kennelijk worden ze abusievelijk niet gewist. Test deze map goed in schijfcontrole? Heeft u alle rechten voor toegang dus kan u ze zelf wel wissen? Staat Firefox op de c:? Probeer met Firefox te starten als Administrator omdat dit wel eens problemen wil verhelpen. Als dat tenminste staat bij Eigenschappen van het bestand firefox.exe maar anders controleert u bij Eigenschappen en tabblad Beveiliging of u rechten heeft van Wijzigen. De groep gebruikers heeft die niet. Systeem en Administrator wel.
Heeft u herstel van open tabbladen bij opstarten aan staan? Heeft u de laatste versie van Firefox? Heeft u geprobeerd om opnieuw te installeren?
 
Is duidelijk. Bedankt. Ik heb alle bestanden handmatig gewist. Kijken hoeveel er na een maand weer staan.
 
3695 van die bestanden op de pc. Wat ik kan vinden is, afkomstig van Firefox en dus ik kies openen met Firefox.
Echter niets mee te beginnen. Ze zijn erg storend bij mijn zoekmachine. Verwijderen, liefst automatisch mogelijk?

De aanleiding is hier een bestand die onderdeel is van een programma (Firefox) die jij niet nodig vind, maar Firefox wel.
En het probleem is dus ze storend zijn voor je zoekmachine.

Wat houdt je tegen om in je zoekmachine *.jsonlz4 te negeren?
 
"Wat houdt je tegen om in je zoekmachine *.jsonlz4 te negeren?"

Dat kan, maar die lijst wordt steeds langer en is onoverzichtelijk. Het is geen fatsoenlijke goed leesbare lijst om bij te houden. Zeg maar priegelwerk in een venster.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan