Image Acronis true image terugzetten zonder besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lowa

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Berichten
621
Goedemorgen. Mijn Samsung 1 TB SSD met Windows 10 erop wilt niet meer opstarten. Ik heb 3 partities erop. 1 met Windows en 2 met data. Ik heb wel een recente backup met Acronis true image. Nu mijn vraag. Ik heb een kopie van de data op een andere disk en ook een opstart stick van acronis. Kan ik die ssd schijf formatteren en die image gelijk terug zetten via de boot stick of moet ik toch eerst windows 10 en ATI opnieuw installeren. Ik wil nu ook voor de zekerheid alleen Windows 10 op die ssd voor het geval in de toekomst er weer problemen ontstaan met die disk. Gr Rudy
 
Waar bestaat die back-up uit? Alles? Dan zou ik ook alles met een bootmedium/herstelmedium herstellen. Niet gaan formatteren. Later kun je wellicht reorganiseren.
 
Laatst bewerkt:
In je een systeem kopie had gemaakt dan hoef je niet te formatteren etc. dan wordt die partitie gewoon overschreven, maar je verteld niet hoe je een back-up hebt gemaakt en je hebt ook een bootable USB stick van Acronis?
 
En die 1TB SSD kan ook nog defect zijn?
 
Het probleem is de pc start niet op met de ssd en als ik het aan een andere pc koppel via usb wordt het ook niet herkent.
 
Maar de schijf wordt ook niet herkent via een externe usb adapter. Ik heb een volledige backup ervan met ATI op een andere disk en ik de bootable usb stick van ATI
 
Het probleem is de pc start niet op met de ssd en als ik het aan een andere pc koppel via usb wordt het ook niet herkent.

Dus ook niet zichtbaar in schijfbeheer?
 
Garantie geval voor die SSD?
 
En die 1TB SSD kan ook nog defect zijn?

Dat denk ik. Daarom wil ik het formatteren en een image terugzetten en scannen op fouten. Maar dan wil ik alleen windows op de hele disk want ik wil geen kans meer nemen dat het weer problemen geeft en ik weer data kwijtraak.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is de pc start niet op met de ssd en als ik het aan een andere pc koppel via usb wordt het ook niet herkent.

Maar de schijf wordt ook niet herkent via een externe usb adapter. Ik heb een volledige backup ervan met ATI op een andere disk en ik de bootable usb stick van ATI

Daarom wil ik het formatteren

Dus die opdracht kun je wel uitvoeren?

Bij een nieuwe SSD zou je Windows opnieuw kunnen installeren. Data kun je vaak uit een back-up als mappen en bestanden herstellen. Ik kan dat in ieder geval wel bij mijn back-ups.
 
Laatst bewerkt:
Probleem opgelost. Ik heb met Paragon Partition Manager 15 Pro de schijf kunnen benaderen.
Data gekopieerd, schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd.Daarna een Image terug gezet.
Hartelijk dank voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan