1/2, 3/4 en 4/5

Status
Niet open voor verdere reacties.

HulpCharlie

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
41
Aan allen

Wanneer ik een tekst 1/2 of 3/4 gebruik gaat Word dit automatisch verkleinen als ½ ¾. => Dit is prima!
Voor 4/5 doet Word dit niet.

Bestaat er iets om dit toch voor mekaar te krijgen?

Alvast bedankt

Charlie
 
De Help is daar vrij duidelijk over, dus de vraag stellen is eigenlijk overbodig :).
[FONT=&amp]Hierdoor worden met de hand getypte breken (zoals 1/2) vervangen door het equivalent dat uit één teken bestaat (½). Deze optie werkt voor de volgende breuken: 1/4, 1/2 en 3/4.

Er is dus maar één oplossing: zelf maken met AutoCorrectie. [/FONT]
 
Kleine aanvulling: dat werkt alleen voor de symbolen die als symbool bestaan. Dat zijn volgens mij deze symbolen:

Invoegen Symbool.png

Dus 4/5 zit daar bij, en 1/7 ook, maar 3/7 niet. De lijst is dus redelijk beperkt. De tekens die er wel in zitten, kun je dan als symbool invoegen, selecteren en dan via AutoCorrectie toevoegen aan de overeenkomende tekens. Net als je dus doet als je 1/4 intypt.

Als je andere breuken nodig hebt, zul je iets moeten doen met handmatig typen van de breuk, dan selecteren, lettertype verkleinen, en teller en noemer met verschuifingscodes moeten verhogen en verlagen. Het geheel van tekst en codes selecteer je dan, en daar maak je ook een AutoCorrectie van.
 
Octafish

Bij het Symbolen: Lettertype (normale tekst) beschik ik niet over de keuze : Deelverzameling: Valutasymbolen.

Kan ik deze keuze ergens actief maken of heeft Word 2019 deze mogelijkheid niet?

Zo niet zal ik doen via je tweede optie

Alvast Bedankt

Charlie
 
Ik begrijp de moeilijkheid niet. In mijn link staat toch de oplossing. > Invoegen > Vergelijking > Nieuwe vergelijking invoegen > breuk > kies type
 
Senso

Inderdaad, ik had niet goed gekeken.

Het werkt nu!

BEDANKT

Groeten

Charlie
 
Bij het Symbolen: Lettertype (normale tekst) beschik ik niet over de keuze : Deelverzameling: Valutasymbolen. Kan ik deze keuze ergens actief maken of heeft Word 2019 deze mogelijkheid niet?
Het hangt van het gebruikte lettertype af. Het gaat overigens om de deelselectie Getallensymbolen, net onder Valutasymbolen. Niet elk font heeft die dus. Je tekst ziet er met de fontsymbolen ook beter uit dan met de formule editor, maar dat kan een persoonlijke mening zijn :). Zeker als je er Autocorrecties van maakt.
 
OctaFish

Ik ben op zoek gegaan naar een lettertype waarbij ik via <Invoegen><Symbool>
de deelselectie Getallensymbolen onder Valutasymbolen zoals het voorbeeld dat je meegegeven hebt in vorig bericht.
Ik heb dit niet gevonden.


Kan je mij meegeven bij welk lettertype dit wel kan?

Alvast hartelijk bedankt voor de info

Charlie
 
Die zit bij de meeste standaard lettertypes, en dan zie je hem hier:

Invoegen Symbool.png

Gewoon met Arial moet het wel lukken.
 
OctaFish

Wanneer ik o.a. Arial selecteer krijg ik volgend scherm bij invoegen, symbool (zie bijlage).

Kan Word 2019 deelselectie-getallen symbolen-valutasymbolen niet?

Nogmaals bedankt

Charlie
 

Bijlagen

  • ArialSymbool.JPG
    ArialSymbool.JPG
    293,4 KB · Weergaven: 22
Zet rechtsonder "van:" van "ASCII (decimaal)" naar "unicode (hex)"
Dan krijg je een keuze vak met deelverzamelingen.
Kies dan "Cijfervormen".
 
Aan Alphamax en de rest

Eindelijk gevonden.

BEDANKT voor jullie info en geduld.:)

Groeten

Charlie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan