Adobe Flash Player speelt geluid te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

kriekos

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2009
Berichten
149
Hallo,

Lang verhaal kort: ik zit middenin een sollicitatieprocedure en de volgende ronde moet ik een aantal tests aflegggen op pc. De firma heeft mij deze testen (of gelijkaardige toch) bezorgd. Het betreft 8 exe bestanden. Elke laptop waarop ik ze geopend heb, gebruikt standaard Adobe Flash Player. Het probleem is dat op mijn nieuwe laptop (Windows 11) het geluid vervat in de test veel te traag wordt afgespeeld. Ik heb de tests ook afgespeeld op drie andere laptops (zowel Windows 10 als 11) en daarop wordt het geluid telkens normaal afgespeeld. Ik weet dat Adobe Flash Player niet meer ondersteund wordt dus ik heb naar alternatieven voor Adobe Flash Player gezocht en heb bijvoorbeeld VLC en LightSpark geprobeerd, maar hiermee kan ik de exe bestanden niet afspelen. Heeft er iemand een voorstel om het geluid sneller af te spelen of een voorstel voor alternatief voor Adobe Flash Player?

Ik ben geen expert in deze zaken dus uw (geduldige) hulp zal erg gewaardeed worden!

Alvast bedankt.

Groeten,
Kriekos
 
Ik heb jaren lang geleden een PC gehad die al het geluid dubbel zo snel afspeelde. Heel bizar.
Tot ik Hardware-acceleratie ergens uitschakelde.

Misschien is het iets om naar te kijken.
 
Vertaald van de Adobe website (klik)
Het uitvoeren van Flash-inhoud in Flash Player is vanaf 12 januari 2021 geblokkeerd. Adobe raadt ten zeerste aan dat alle gebruikers Flash Player onmiddellijk verwijderen om hun systemen te beschermen.

Zoals je zelf aangeeft, sollicitatie testen met gebruik van Flash Player is wel erg out-of-date, of is het juist "een test" dat je dit moet zeggen :d
 
Laatst bewerkt:
Dit trage geluid komt waarschijnlijk door de 'sample rate' instelling, in goed Nederlands de 'bemonsteringsfrequentie'.
Normaal gesproken stelt je PC die automatisch in aan de hand van de media die je afspeelt, maar het gaat in dit geval blijkbaar mis.
Ook kan een PC nog wel eens raar doen als er tegelijk verschillende samplerates worden waargenomen.

Waar je die instelling kunt aanpassen is op elke PC verschillend. In de link hieronder zie je bij de 3e post dat het in de 'Advanced'-tab van 'Speaker properties' zit.
Daar zie je een drop down menu, dat nu op 16bit '48000' staat. Die 48000, of 48k is de samplerate, en kun je daar veranderen in andere waardes.
Als je dat doet zal het geluid een andere snelheid krijgen. Misschien zit die instelling bij jou ergens anders, maar het is dus een diepere instelling van de audiodriver.

Het is belangrijk dat, wanneer je in dat menu instellingen gaat veranderen, er op dat moment geen browser of mediaplayer open staat op je PC,
want daardoor kan die instelling in de war raken.
Je zou ook nog even die .exe kunnen proberen op dezelfde manier, dus zonder browsers en players - misschien dat je systeem dan toch automatisch overschakeld.
https://www.tenforums.com/sound-audio/129811-where-change-windows-sampling-rate-hidden.html

Als je klaar bent met die sollicitatie-test, verander je de samplerate weer terug.
 
Ik lees dat iemand langzaam geluid had door het gebruik van Bluetooth oortjes/hoofdtelefoon.
Vreemd verhaal, maar is dit bij jou het geval?

De maker van een Flash kon overigens uit diverse sample rates kiezen, van 8K (voordeel: kleiner bestand) t/m 44K (voordeel: beter geluid). Ook kon worden gekozen uit diverse bit dieptes, namelijk 8, 16 en 32 bits. Er werd 44K / 16 bit aanbevolen maar men kon hiervan afwijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan