• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

koppeling naar ander excel bestand/tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

smoas

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Berichten
80
Hallo


Ik heb twee verschillende excel bestanden nu wil ik in het eerste bestand een koppeling/hyperlink maken naar een specifiek tabblad in het andere bestand.
Zodat dit specifieke tabblad wordt geopend als ik op de koppeling klik.
Is dit mogelijk??
 
Je zult, als je gegevens uit een gekoppeld bestand wilt halen, dat bestand ofwel open moeten hebben staan, ofwel met VBA moeten openen. Ik maak uit je vraag op dat dit bestand nog niet geopend is, dus zul je dat met een macro moeten doen. Dat kan uiteraard wel. Begin eens met wat de (voorbeeld)bestanden te posten :).
 
Hallo

Ik wil geen gegevens ophalen uit een gekoppeld bestand maar in het andere (nog gesloten) bestand een bepaald tabblad alleen laten openen.
Ik kan helaas geen VB bestand meesturen want het is voor mijn werk.

Ik heb wel een macro waarbij ik het bestand laat openen, maar ik wil dan dat hij een bepaald tabblad gaat openen in dat bestand.

Mijn eerste bestand heet "Jan" en heeft een startscherm met verschillende macro's en hyperlinks naar diverse bestanden en documenten.
Het tweede bestand heet "Kees" en heeft diverse tabbladen o.a. Jaaroverzicht, maandoverzicht en weekoverzicht.
Ik wil nu een macro maken die op het startscherm komt te staan die het bestand Kees opent en dan het tabblad maandoverzicht.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

Smoas
 
Je kunt tabblad naam en celadres gewoon aan de snelkoppeling toevoegen mits je er een # voor zet:
Code:
C:\Users\gebruikersnaam\Documents\ExcelBestand.xlsx#TabBladNaam!A1
 
opgelost

Hallo
Hartelijk dank voor de hulp, dit werkt perfect.

Smoas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan