problemen met Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audass

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2014
Berichten
382
Goedemorgen


als ik mijn iMac (weliswaar oud) opstart met bijhorend paswoord dan verschijnt in de rechtse bovenhoek volgnde notification met G (van Google) vooraan : Google password required Enter your password for "kinget" in Internet Accounts. Als ik verder ga door te klikken op continue , eindig ik met de tekst, die u terugvindt als bijlage. Ik zou niet weten waarop "kinget" slaat ??

Zopas botste ik op een melding dat het precies ;over preview zou gaan. Nochtans schijnt die naar behoren te werken. Ik zou deze app eens volledig moeten sluiten en zien of ik bij opstarten een paswoord gevraagd wordt. Tot op heden niet gelukt

Mvg

Audass
 

Bijlagen

  • Screen Shot 2023-03-30 at 08.54.29.png
    Screen Shot 2023-03-30 at 08.54.29.png
    1,7 MB · Weergaven: 23
Je logt zo te zien in via een externe en geregistreerde partij in bij Google. Waarschijnlijk om je account met specifieke rechten te koppen aan je Mac.

Je geeft al aan dat deze Mac oud is. En het lijkt erop dat deze app-ontwikkellaar nieuwe beveiligingsregels nog niet heeft geïmplementeerd.
 
Dat 'internet accounts' is een plek om jouw (Mail) provider te laten werken binnen Mac Mail, kalender en contacten en andere apps die deze informatie kunnen gebruiken.
Gebruik je Google op die manier op die Mac? Zo niet, dan kun je het account verwijderen door op het - teken te klikken.
Zo ja: probeer een nieuw account te creëren door daar op het + teken te klikken.

Ik kom deze info tegen op een Apple site:
https://discussions.apple.com/thread/253715658

Dus het zou kunnen dat jouw versie van MacOS inderdaad te oud is voor dit soort synchronisatie van Google diensten.
 
problemen met Google.

Hello

ik heb enkel geprobeerd wat ik in bericht schreef , vier à 5 keer

Mvg

Audass
 
Op mijn 14 jaar oude iMac (draaiend op OS X El Capitan, versie 10.11.6, wat de laatste versie is voor mijn iMac) krijg ik dezelfde melding wanneer ik de app Mail open. In die app Mail heb ik mijn e-mailaccount van Google opgenomen. "Deze app voldoet niet aan het OAuth 2.0 beleid van Google" staat in de melding die jij laat zien en die ik ook te zien krijg. Daarom kan ik mijn Gmail niet meer lezen in de app Mail. Geen punt, want dat kan nog wel via de browser Safari.
 
Hello

ik heb enkel geprobeerd wat ik in bericht schreef , vier à 5 keer

Mvg

Audass

Heb je mijn reactie al gelezen?
Jij kan er weinig aan doen, of je moet een andere app gebruiken of via de website inloggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan