• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Powerquery 2 tabellen en via relatie ander tabel gegevens toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
162
Een vraag wie kan mij een stukje verder op gang helpen met Powerquery.
Ik heb 2 tabellen ingeladen in Powerquery. Dat is gelukt. Ik ben in powerquery nog een beginner.

1e tabel: RESULT_PERSON_ID PERSON_CODE MAILING_ADDRESS_LABEL_8_1 MAILING_ADDRESS_LABEL_8_2 MAILING_ADDRESS_LABEL_8_3 MAILING_ADDRESS_LABEL_8_4 MAILING_ADDRESS_LABEL_8_5 Totaal
Tabelnaam:relaties

2e tabel: RESULT_PERSON_ID PERSON_CODE9
Tabelnaam:Leden+indeling

Ik wil graag de veldnaam PERSON_CODE9 toevoegen in tabel 1. De sleutel is RESULT_PERSON_ID

Hoe moet ik dit doen. Ik werk met versie office 2016. Hopelijk kan mij iemand de goede voorzet geven.
 
Laatst bewerkt:
Euhh, query's samenvoegen?

Je voorbeeldje gaat meer zeggen dan de gebruikte letters.
Zorg dat het voorbeeldje niet is voorzien met gevoelige info.
 
Ik heb de tabellen in Excel gezet. Zijn niet de oorspronkelijke ivm privacy.
Hopelijk kun je hier verder mee. Ik wil graag 1 kolom toevoegen aan tabel 1, dat is de soort organisatie toevoegen aan het klantenbestand.
Ik wil graag met Powerquery gaan werken, omdat je dan de gegevens gemakkelijker kunt verversen.
 

Bijlagen

  • PQ.xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Peter, met onderstaande uitleg moet ik er wel uit komen. Je hebt ht antwoord al gegeven in een andere topic.
https://www.youtube.com/watch?v=OQKjfJTRNaU

Super bedankt. Dit moet gaan lukken.
Ik zie nu dat het voorbeeld al is uitgewerkt. Helemaal top Met het youtube filmpje kom ik weer een stuk verder. Dit was exact wat ik nodig had. Nogmaals bedankt! :d
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan