SSD via externe behuizing niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

sherpa14

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2004
Betreft een SSD 2.5 inch in een behuizing van Ugreen. In verkenner is de schijf, aangesloten op USB-3.0 niet zichtbaar in verkenner. (Windows 11). Echter rechts onderaan de taakbalk staat de "Ugreen device" aangemeld. In schijfbeheer staat de schijf als "schijf 2 Onbekend" . Verder gaan mijn kennis niet, en wil uiteraard niets fout doen zodat ik data verlies.
Mijn vraag nu: is "initialiseren" voldoende om deze schijf zichtbaar te maken in verkenner en uiteraard die toegankelijk te maken?

De bijlage maakt het misschien wat duidelijker.

Bedankt voor jullie positieve bijdrage.

Bijlagen

• schijfbeheer.png
    schijfbeheer.png
    70,7 KB · Weergaven: 68
Die quote bevat geen antwoord op de vraag. Ken eens een schijfletter toe. Lukt het dan nog niet in het systeemvak hardware verwijderen als die er staat of anders uitwerpen kiezen. Vervolgens pc opnieuw opstarten. Lukt nog niet, probeer een andere USB-poort. Hardware veilig verwijderen!

Laatst bewerkt:
Nou, twee goede linken waarin wordt uitgelegd wat je kan doen. (femke98 en Lange Pier)
Succes.

Laatst bewerkt:
Lange Pier stelt een vraag. Ik zie geen antwoord wel een quote in post 4.

"en wil uiteraard niets fout doen zodat ik data verlies.

Mijn vraag nu: is "initialiseren" voldoende om deze schijf zichtbaar te maken in verkenner en uiteraard die toegankelijk te maken?"

Antwoord van Senso:
Ik begrijp dat bij initialiseren kans is op dataverlies! Dus een groot risico en daarom mijn suggesties in post 5. Die uitvoeren hebben n.m.m. geen risico op dataverlies.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan