Elke Schuif Apart AUB... AUDIO Realtek

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lupus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Vraag Over Audio...

is er een mogelijkheid schuiven APART méér te geven dan dat de master (Speakers-Line Out) toestaat? Dus de schuiven in de audiomixer van Windows...

De master bepaalt het totaal​volume, andere schuiven zitten op aparte kanalen, en die kan je uiteraard apart instellen. Maar je kunt er uiteraard nooit meer uitkrijgen dan er via de master uitgaat. Hooguit verander je met de kanaalschuiven de balans. Lijkt mij logisch :).

Dat is wat ik NIET wil lezen...! Ik wil mijn master (line out/ speakers/ Headphones) op 75% Maar mijn Draaitafel, Firefox of Winamp mag op 125, 95, 110%.
Bij een gewoon mengpaneel/ mixer valt toch ook niet alles weg als je de master omlaag haalt?

Hier speelt Windows gewoon de baas over jouw apps of apparaten en valt er niks onafhankelijk van elkaar te regelen. Schuiven worden omlaag getrokken zodra je de master omlaag draait. :mad:
Da's in mijn ogen een NO-NO! :evil:

Hoe koppel ik de master los van de rest?

Laatst bewerkt:
Mijns inziens is wat u wilt juist de werking van de mixer. Daar zet je het kanaal waarvan je volume verandert naar boven of beneden. Vervolgens regel je het volume. Het verschil per driver/stuurprogramma welke mogelijkheden er geboden worden maar één kanaal altijd even hard laten klinken dat ken ik niet.

Bij een gewoon mengpaneel/ mixer valt toch ook niet alles weg als je de master omlaag haalt?

Dat doet het dus wel, het heet niet voor niks de MASTER ! Er is daarbij soms wel een line out, die je niet kunt regelen ..

De linken van alphamax geven wel diverse mogelijkheden, ik weet alleen niet of die knoppen/schuiven toe te wijzen zijn aan de programma's die jij wilt gebruiken ..

Dat is wat ik NIET wil lezen...! Ik wil mijn master (line out/ speakers/ Headphones) op 75% Maar mijn Draaitafel, Firefox of Winamp mag op 125, 95, 110%.
Dat kan dus echt niet. De master schuiven zijn de laatste schuiven waarmee je het geluidsniveau bepaalt. Alles daaronder kun je aanpassen, maar ik vermoed dat je nog nooit een mengpaneel van dichtbij hebt gezien? De onderlinge appararaten kun je prima mixen/instellen, maar het geheel kan nooit harder dan je hebt ingesteld in de master schuiven. Tenzij je meerdere versterkers (voor elk apparaat één) hebt, dan maakt het uiteraard niet uit. Zelfs dan heb je te maken met masters, die het eindresultaat bepalen. Leg je er bij neer, zou ik zeggen. Het is een natuurwet. Net zoals de zwaartekracht. Of Rutte. Ze zijn er, je kunt er niets aan doen en je krijgt ze niet weg :).

De mixer neemt volgens mij meestal de instellingen van je apps over. Regel daar deze volumes die je wenst.

1 opmerking wil ik nog wel ff kwijt, Schreeuwerige gebruik van vette hoofdletterig geschreven teksten bevalt mij niet, tevens de opmerking die in je handtekening staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan