Beste luitjes,
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom.
In mijn bestand staan diverse sheets waaronder de sheet "offerte".
Indien ik die helemaal links zet op plaats 1, werkt de code (zie hieronder perfect).
Maar als ik deze enkele posities naar rechts verplaats naar bijvoorbeeld positie 2 dan drukt hij nog steeds wel af maar neemt dan het eerste blad om te tonen.
Ondanks dat ik aangeef het actieve sheet "Offerte" te nemen.
Heeft iemand enig idee waarom hij niet gewoon het blad neemt waar ook de knop op staat. ("Offerte")
Hier de code
Hopelijk kunnen jullie mij de oplossing aangeven en het waarom zou helemaal top zijn.
Gr Cor
Ik heb een vreemd probleem waar ik niet uit kom.
In mijn bestand staan diverse sheets waaronder de sheet "offerte".
Indien ik die helemaal links zet op plaats 1, werkt de code (zie hieronder perfect).
Maar als ik deze enkele posities naar rechts verplaats naar bijvoorbeeld positie 2 dan drukt hij nog steeds wel af maar neemt dan het eerste blad om te tonen.
Ondanks dat ik aangeef het actieve sheet "Offerte" te nemen.
Heeft iemand enig idee waarom hij niet gewoon het blad neemt waar ook de knop op staat. ("Offerte")
Hier de code
Code:
Sub OpslOffMailing()
Sheets("Offerte").Activate
' Onderstaande macro stuurt een PDF van de offerte naar verschillende mailadressen.
With ActiveSheet
Dim PDFnaam As String
Dim OutApp As Object
Dim OutMail As Object
' Hier pakt hij de locatie op sharepoint en de naam van het bestand
PDFnaam = Range("BH28").Value & _
Range("BG2") & ".pdf"
ActiveWorkbook.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, FileName:=PDFnaam, Quality:=xlQualityStandard, _
IncludeDocProperties:=False, IgnorePrintAreas:=False, From:=1, To:=3, OpenAfterPublish:=True
Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set OutMail = OutApp.CreateItem(0)
' IN DE (With OutMail) ZET JE MET DE (.TO) MEERDERE EMAILADRESSEN ERIN DOOR HET SCHEIDEN MET EEN (;)
With OutMail
.To = "................@gmail.com"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "Offerte voor bruiloft / partij"
.Body = "Ha collega, Bij deze een nieuwe of geupdate offerte bruiiloft/partij"
.Attachments.Add PDFnaam
.Send
End With
Set OutMail = Nothing
Set OutApp = Nothing
End With
End Sub
Hopelijk kunnen jullie mij de oplossing aangeven en het waarom zou helemaal top zijn.
Gr Cor