Internetpagina openen via hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenEnAccess

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2016
Berichten
44
Hoi, ik heb een tabel waarin ik tekstwaarden opsla. Deze tabel bevat daadwerkelijke tekstwaarden (zoals naam, adresregel) maar ook hyperlinks.

Nu heb ik een form gemaakt waarin alle hyperlinks getoond worden. In dit formulier heb ik ook aangegeven dat het betreffende veld een hyperlink is (in de propertysheet, tab format: hyperlink = yes).

In het form wordt de hyperlink ook als hyperlink getoond (onderstreept, en cursor verandert in een handje), echter als ik er op klik gebeurt er helemaal niets.

Moet ik nog iets instellen om via het form de hyperlink daadwerkelijk te openen?

(volledigheidshalve: als ik de waarde in het veld copy, en in de browser-adresbalk plak, dan wordt na enter de pagina gewoon geladen. maw: de hyperlink is goed)
 
Als je er een voorbeeldbestandje bijvoegt dan is het gelijk duidelijk en zien we eerder wat er fout gaat en kunnen we een oplossing geven
 
Voorbeeldje is niet nodig, want het is een simpele vraag met een simpele oplossing. Eerste deel van de oplossing: vergeet de hyperlinks in Access; gebruik alleen tekstvelden. Dan staat de (liefst) volledige hyperlink dus als gewone tekst in de tabel, op je formulier en ga zo maar door. Kun je de tekst eventueel ook simpel aanpassen, want er gebeurt niks als je in het tekstveld klikt. Tweede stap zet je op het formulier (want je wilt natuurlijk wél dat je hyperlink wordt uitgevoerd :)): hang een actie aan het tekstveld die de link uitvoert. Dat ziet er dan zo uit:
Code:
Private Sub AMPM_Click()    Application.FollowHyperlink Me.AMPM.value
End Sub

In dit geval gaat het dus om een tekstveld dat AMPM heet (willekeurig voorbeeld uiteraard), en bij het klikken in dat tekstveld wordt de actie FollowHyperlink uitgevoerd. That's it!
 
PERFECT!!! Bedankt Octafish! en Magoo, goede suggestie voor toekomstige vragen.
 
Normaal werken hyperlinks perfect in Access, als het niet zo is: rechtermuis klik geeft je de mogelijkheid om deze te editeren
 

Bijlagen

  • hyperlink.JPG
    hyperlink.JPG
    65,3 KB · Weergaven: 14
Waarom zou je hyperlinks gebruiken als tekstvelden minstens zo goed, en zelfs beter werken? I don't see the point...
 
Omdat de ingebouwde hyperlinks perfect werken zonder programmatie. Dus waarom iets programmeren dat er al inzit? Tenware dat je hobby natuurlijk programmeren is, en in dat geval zou ik aanraden om .net te leren of een andere programmatie taal die meer mogelijkheden biedt als een leuke uitdaging.
 
Ik ken weinig (lees: geen) mensen die een Access database maken of hebben gemaakt zonder één letter te programmeren. Of waar geen code in zit (Microsoft voorbeelden). Wat is er mis met een gebeurtenis met één regel code? Maar ik ben heel benieuwd naar jouw database die geen enkele code bevat. Die wil ik dolgraag vergelijken met een identieke database die wél is geautomatiseerd :).
De standaard hyperlink velden werken in mijn optiek waardeloos, zeker als je er ook e-mail adressen in gebruikt. Dus ik hou het ondanks jouw aanbeveling toch maar bij mijn programmeerfrutsels. Die ik volledig naar hart en lust in Access kwijt kan :).
 
Als database gebruik ik meestal SQL server, soms Oracle en daar zitten inderdaad stored procedures in. Ik heb vroeger ook zelf front end applicaties gemaakt, zelfs ook met Access. Ik geef alleen hier dezelfde raad als ik aan de programmeurs op het werk geef: probeer efficiënt te werken en gebruik geen extra code waar het niet nodig is. Het doel is om een simpele, robuuste applicatie te maken, niet bewijzen dat je kan programmeren. Natuurlijk, als je dingen gaat uitproberen als hobby: go for it en amuseer je.
 
@noella"Wat mij betreft mag je je denigrerende opmerkingen achterwege laten. Het idee dat een database met VBA niet robuust is, is ronduit een lachtertje. Al staat het huilen mij nader als ik dit lees. Daarnaast is dit is een Access forum, geen SQL Server forum waar mensen andere applicaties tegenaan bouwen. Het wordt tijd dat je daar eens een keer rekening mee houdt.
 
Sorry, maar ik zie Access nu eenmaal als een zeer goede tool om snel een professionele applicatie te maken, eventueel met gebruik van de ingebouwde tabellen, maar best met een database als back-end.
 
Mag je doen, maar je bent een behoorlijke minderheid. En het is totaal niet nodig om die werkwijze uit te dragen/op te dringen aan de gewone gebruiker. Als iemand niet uit zichzelf over SQL server begint, zou ik dus gewoon mijn mond houden. Althans: over dat werk. Hou je antwoorden gewoon bij de vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan