Hulp gevraagd bij opeenvolgende nummers afdrukken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mosheb100

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2023
Hi,

Mijn naam is Mosheb en ik ben nieuw op dit platform. Ik ben nu een aantal weken op zoek naar hulp voor een ding in Excel met MVB, ik hoop dat ik hier iemand kan treffen die mij erbij kan helpen.
Het gaat om het volgende:

Voor mijn onderneming print ik facturen uit, ongeveer 50 per week. Elke factuur dient natuurlijk een identiek nummer te hebben. Op dit moment wijzig ik de cel per afdruk, naar het daaropvolgend nummer (best een werk)...
Dus als voorbeeld: in cel B23 staat factuurnummer 000100. Per afdruk pas ik dit aan naar 000101 > printen, 000102 > printen, enzovoorts.

Inmiddels heb ik de macro die het nummeren automatiseert gevonden en toegepast in MVB:

Code:
Sub Afdrukken()
    Dim invoer As Integer
    Dim i As Integer
    invoer = InputBox("Aantal afdrukken?")
        For i = 1 To invoer
           ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
           Range("B23") = Range("B23") + 1
        Next i
End Sub

De macro doet wat ie moet doen, echter worden de nullen verwijderd in het factuurnummer.
Het factuurnummer op de afgedrukte pagina ziet er dan als volgt uit: 100, 101, 102.
De cel is al aangepast naar "TEKST". Bij een normale afdruk zonder de macro staan de 000 er dus wel gewoon.

Ik weet dat dit op te lossen is echter heb ik geen flauw idee hoe... als iemand mij hierbij kan helpen? 1000 maal bedankt alvast :)

Laatst bewerkt:
Als eerste welkom bij HelpMij :).
Pas één regel als volgt aan:
Code:
Range("B23") = Format(Range("B23") + 1, "0000")

Je hebt denk ik meer aan unieke nummers dan aan identieke.

De formule telt echt wel op. Ik denk dat snb bedoelt dat je, als je alleen het nummer verandert, verder identieke facturen krijgt :).

Thanks OctaFish voor je snelle reactie. Ik heb de regel gewijzigd naar het volgende:

Code:
Range("B23") = Format(Range("B23") + 1, "0000")

Echter bij het printen, verdwijnen de nullen nog steeds... de macro telt wel netjes op naar het aantal geprinte documenten.

Zet in de eigenschappen er van, cel B23 op Tekst.
Zet dan dit in cel B23: 000100
En gebruik dan dit:
Code:
Range("B23") = Format(Int(Range("B23") + 1), "000000")

Laatst bewerkt:
Edmoor.... je bent oprecht mijn held van vandaag!! Het werkt namelijk met het door jou opgegeven regel :-).
De nullen blijven netjes staan en de nummers worden ook netjes opgeteld, 000100 wordt 000101, 000102, 000103 enzovoorts.

Enorm bedankt allemaal! :d

Edmoor.... je bent oprecht mijn held van vandaag!!
Natúúrlijk is edmoor je held; hij heeft mijn code uit bericht #2 letterlijk overgetypt :). Oftewel: je had al veel eerder gelukkig kunnen zijn :d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan