dubbel klik geeft ineens foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

HankMegens

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2015
Berichten
86
Hallo,

Na het opnieuw starten van mijn database, krijg ik bij een dubbel klik om een formulier te openen voor een specifiek record de melding fout 2424 bij uitvoeren.
Ik heb sinds het afsluiten geen verdere code veranderd.

DoCmd.OpenForm "Fklant", , , "KlantID=" & KlantID

Geeft de melding.

Fklant bestaat op basis van Tklant en die heeft een veld KlantID

Hier is toch niks mis mee?



Hank
 
Weet je zeker dat KlantID een waarde heeft op het formulier?
 
Hoi,

Wat er gebeurd is weet ik niet, maar die was idd ineens weg uit mijn SQl statement van de recordbron.
Daar kwam ik achter net na het posten van de vraag.

Hank
 
Je kan sowieso beter met een if statement afvragen of de waarde niet Null is en alleen dan de aanroep doen.
 
Als je het tweede formulier opent vanaf een formulier waarin je de KlantID kiest uit een keuzelijst, zou er altijd een KlantID moeten zijn. Het feit dat je tóch een foutmelding afvangt, wekt de suggestie dat je e.e.a. niet optimaal gemaakt hebt :).
 
Het kan wel eens gebeuren dat door een extra actie, of een connectie verlies als je met een gesplitste database werkt, de ID verloren gaat. Daarom inderdaad beter om, zoals xps aangeeft, eerst even testen of de ID nog wel beschikbaar is.
 
Geef de volledige code eens, en hoe je de procedure aanroept, want zo komen we geen steek verder en krijg je alleen maar meer onbruikbare antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan