Via chatGPT meerdere oplossingen gevonden, steeds met een ditje of datje of foutmelding
Uiteindelijk :
[FONT=Söhne]ik vroeg : Idem. Werkt, doch foutmelding. Ik denk dat probleem ligt bij feit dat andere cel die veranderd wordt, op zich dan ook de eerste cel weer wil veranderen
[/FONT][FONT=Söhne]
Antwoord ChatGPT
Als u een foutmelding krijgt en de code lijkt correct, kan het probleem inderdaad zijn dat de code een oneindige lus creëert. Dit kan gebeuren als de code een cel verandert die de gebeurtenis van de andere werkbladmodule activeert, waardoor de code opnieuw wordt uitgevoerd en opnieuw de cel verandert, enzovoort.
Om dit op te lossen, kunt u de Application.EnableEvents-eigenschap gebruiken om tijdelijk te voorkomen dat de gebeurtenis opnieuw wordt geactiveerd tijdens de code.
Probeer de volgende code in de modulewerkbladen:
In het modulewerkblad van Blad1:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Application.EnableEvents Then Exit Sub ' Voorkom oneindige lus
If Target.Address = "$A$1" And Target.Parent.Name = "Blad1" Then
Application.EnableEvents = False ' Schakel gebeurtenissen uit
Worksheets("Blad2").Range("B1").Value = Target.Value
Application.EnableEvents = True ' Schakel gebeurtenissen weer in
End If
End Sub
In het modulewerkblad van Blad2:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Application.EnableEvents Then Exit Sub ' Voorkom oneindige lus
If Target.Address = "$B$1" And Target.Parent.Name = "Blad2" Then
Application.EnableEvents = False ' Schakel gebeurtenissen uit
Worksheets("Blad1").Range("A1").Value = Target.Value
Application.EnableEvents = True ' Schakel gebeurtenissen weer in
End If
End Sub
De Application.EnableEvents-eigenschap wordt hier gebruikt om te voorkomen dat de gebeurtenis opnieuw wordt geactiveerd tijdens het bijwerken van de andere werkbladmodule. Door deze eigenschap tijdelijk uit te schakelen, wordt voorkomen dat de code een oneindige lus creëert.
[/FONT][FONT=Söhne]Ik heb aan chatgpt ook gevraagd de code te schrijven indien deze 2 cellen een naam zouden krijgen. Als iemand die code wil, laat het maar weten[/FONT][FONT=Söhne]
[/FONT]