Kodi haperende 4K stream

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik heb een een Google Chromecast met Google TV 4K, ik heb hier Kodi Nexus 20.1 op geïnstalleerd en tot nu toe werkte het goed. Kijk vooral series in 1080 met Dolby Digital.
De Chromecast en Kodi zijn up to date. De Chromecast heeft genoeg geheugen door een usb stick via een usb-c dongel.

Nu wilde we een film gaan kijken, 4K en Dolby Atmos en toen ging het mis, meerdere versies geprobeerd, andere films geprobeerd maar het bleef dezelfde problemen geven, haperend beeld, audio/video niet synchroon. Toen een 1080 gekozen met Dolby Digital 5.1 en zelfs Atmos en True HD 7.1 en dat werkt wel. Ik heb ook verschillende bestandstype geprobeerd, H264, H265/HEVC zowel mpeg, avi en zelfs AV1. Zonder Atmos, niets lijkt te werken in 4K in Kodi.

Ik heb van wifi kanaal veranderd, ik heb 2,4Ghz en 5Ghz geprobeerd, de router en de Chromecast staan ongeveer 8 meter uit elkaar. Ik heb een usb-c dongel met 1Gbps ethernet port, dus bekabeld geprobeerd. Helaas allemaal zonder verbetering.

Het probleem zit wel in Kodi. Disney+ en Netflix werken wel gewoon in 4K inclusief Atmos en HDR/Dolby Vision. Een 4K demo video met Atmos en Dolby Vision via Youtube werkt ook, een 4K Atmos video, ongecomprimeerd vanaf een iso bestand werkt wel vanaf de NAS en ook vanaf usb via usb-c dongel via bijvoorbeeld VLC maar niet via Kodi. Ook gecomprimeerde 4K video's vanaf de NAS of usb werken niet via Kodi.

Ook verschillende addons geprobeerd zoals The Promise en The Crew maar ook zonder resultaat.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Heb ik misschien een instelling verkeerd staan of hebben meer mensen dit probleem?

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan