Een aanroep naar SSPI is mislukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn31

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2009
Berichten
362
Hallo Helpmij,

Ik heb een server die ik probeer te verbinden met een database. De database staat gehost bij een webbeheerder. Eerder lukte het altijd om te verbinden met de database. Echter ben ik er een tijdje tussenuit geweest. En nu ik opnieuw de server probeer te verbinden krijg ik de volgende melding:


Relevante error tijdens het opstarten: System.Security.Authentication.AuthenticationException: Een aanroep naar SSPI is mislukt, raadpleeg de interne uitzondering. ---> System.ComponentModel.Win32Exception: De aangevraagde functie wordt niet ondersteund
--- Einde van intern uitzonderingsstackpad ---
bij System.Net.Security.SslState.StartSendAuthResetSignal(ProtocolToken message, AsyncProtocolRequest asyncRequest, Exception exception)
bij System.Net.Security.SslState.CheckCompletionBeforeNextReceive(ProtocolToken message, AsyncProtocolRequest asyncRequest)
bij System.Net.Security.SslState.ProcessReceivedBlob(Byte[] buffer, Int32 count, AsyncProtocolRequest asyncRequest)
bij System.Net.Security.SslState.StartReceiveBlob(Byte[] buffer, AsyncProtocolRequest asyncRequest)
bij System.Net.Security.SslState.CheckCompletionBeforeNextReceive(ProtocolToken message, AsyncProtocolRequest asyncRequest)
bij System.Net.Security.SslState.ForceAuthentication(Boolean receiveFirst, Byte[] buffer, AsyncProtocolRequest asyncRequest, Boolean renegotiation)
bij System.Net.Security.SslState.ProcessAuthentication(LazyAsyncResult lazyResult)
bij MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.StartSSL()
bij MySql.Data.MySqlClient.NativeDriver.Open()
bij MySql.Data.MySqlClient.Driver.Open()
bij MySql.Data.MySqlClient.Driver.Create(MySqlConnectionStringBuilder settings)
bij MySql.Data.MySqlClient.MySqlPool..ctor(MySqlConnectionStringBuilder settings)
bij MySql.Data.MySqlClient.MySqlPoolManager.GetPool(MySqlConnectionStringBuilder settings)
bij MySql.Data.MySqlClient.MySqlConnection.Open()

Wanneer ik dezelfde server probeer te verbinden met een database gehost op bijvoorbeeld xampp dan komt er wel een verbinding tot stand. Ik denk zelf dat de versleuteling van de server anders is dan de versleuteling die de database terug geeft. En dat ik daarom een foutmelding krijg. Helaas weet ik dit niet zeker. En daarom luid mijn vraag:


Waarom werkte de communicatie voorheen wel, en nu niet? wat kan ik doen om de communicatie weer werkend te krijgen

P.s mocht deze vraag niet in de juiste categorie vallen, wil de beheerder mijn vraag dan verplaatsen naar de juiste plek?
 
Ik heb een vermoeden dat de MySQL-server niet meer open staat naar buiten.
Is er niets iets wat fatsoenlijk te loggen is?
 
En wat zal ik moeten controleren volgens jou Aar? Wat ik vreemd vind is dat ik bij een andere database wel een verbinding krijg. Logs zal ik even naar moeten zoeken.
 
Bedankt voor je tip edmoor! Hier ga ik naar kijken. Kun je verklaren waarom ik wel verbinding krijg met een database in bijvoorbeeld xampp zonder aanpassingen te hoeven doen in het register?
 
Geen idee.
Misschien dat xamp TLS 1.1 nog wel ondersteund?
 
Hallo Helpmij,

Ik heb het volgende gedaan, helaas zonder resultaat.

- Mysql connector bijgewerkt naar de laatste versie.
-.NET bijgewerkt naar de laatste versie 4.8
-Gezocht naar eventuele logbestanden. Echter kan ik deze niet vinden.
- dword sleutels toegevoegd in het register.
- gezocht naar hetzelfde probleem op google. Conclusie blijft dat er mogelijk iets mis gaat met de versleuteling

Ik gebruik windows 10. Het enige wat nu nog niet is bijgewerkt is visual studio. Dit is versie 2015. Echter vermoed ik niet dat het hem daar in kan zitten.

Ik loop vast, ik weet niet hoe ik de tls versie kan controleren die de server nu heeft. Dus ik kan ook niet controleren of de register sleutels hun werk doen.

Ik heb contact gehad met de webbeheerder. Die vertelde mij dat ze zelfs tls 1.3 gebruiken.
Kan ik in de app.config bijvoorbeeld geen forceercode gebruiken om de juiste tls versie aan te roepen, Of in een ander configuratiebestand? Alle ideeën zijn welkom. Misschien zie ik iets over het hoofd, of zoek ik helemaal verkeerd.

Hartelijk dank alvast!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan