mappen structuur imap

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik wil met diverse mailaccounts in outlook (365) overgaan van pop3 naar imap.
In mijn huidige pop3 accounts heb ik vele mappen en supmappen.
Nu wil ik deze mappenstructuur behalve op de pc ook op diverse andere apparaten hebben, bijvoorbeeld mijn laptop.

Hoe ga ik te werk:
ik sluit het pop3 account (verwijder het wachtwoord zodat er geen mail meer binnenkomt).
Ik maak hetzelfde account aan maar dan imap.
Ik sleep/kopieer alle mappen uit het pop3 account naar het imap account.
Ik klik op een map (bijvorbeeld Postvak IN) in het imap account en klik op IMAP mappen en query alles en klik op aanmelden.

Nu wil ik op de laptop hetzelfde imap account, met precies dezelfde mappen structuur, zodat als ik op het ene apparaat werk en een mail in een (sub) map stop, dit op het andere apparaat daar dan ook zichtbaar zal zijn.

Mijn vraag:
moet ik alle mappen en supmappen handmatig aanmaken op de laptop of kan ik dit ook automatisch laten doen en zo ja, hoe dan?
 
Mijn eerste advies:
Wijzig het wachtwoord van je mailbox. Zo voorkom je dat je ergens nog een apparaat hebt die je mailbox via POP leegtrekt.

Voor de rest worden alle mappen die je in je IMAP account aanmaakt, altijd gesynchroniseerd met andere apparaten. Dus ze verschijnen altijd automatisch.
 
Laatst bewerkt:
Het advies heeft nut gehad, dank.

Ik heb nu nog wel een ander probleem:

ik heb voor alle pop3 accounts nu imap accounts aangemaakt en de pop3 account verwijderd.

Echter, 1 van de accounts heeft iets vreemd:
het heeft de als zichtbare naam in outlook (365): voorbeeld@test.nl (1) i.p.v. voorbeeld@test.nl. Hij zet er dus (1) achter.

Als ik naar mijn accounts kijk in accountinstellingen, dan zie ik dat wel gewoon voorbeeld@test.nl staat (dus geen (1) erachter. Dat account zou niet bestaan.
Wel is weer vreemd dat hij verwijst naar de bestandslocatie met de naam voorbeeld@test.nl (1). Terwijl er op de locatie een bestandslocatie zowel voorbeeld@test.nl als voorbeeld@test.nl (1) staat.

Hoe kan ik mijn account gewoon zonder die (1) krijgen en hem laten verwijzen naar de bestandslocatie zonder (1)?
 
Je hebt wrs dus de pop3 accounts dus inderdaad verwijderd, maar de pst bestanden staan er nog op de PC?
Dus als alles automatisch gedaan is kiest IMAP configuratie er dan voor om er een (1) achter te zetten voor het nieuwe bestand? Immers het oude bestand staat er nog?
Dat zou logisch kunnen zijn.
Goede backups maken van de mail en helemaal schoon opnieuw beginnen?
 
Huidige situatie:
alle pop3 mailadressen alsmede alle pst bestanden zijn verwijderd van alle apparaten.

Alle adressen zijn omgezet naar imap. Alle mappen lijken goed te synchroniseren.

Ik heb 1 mailaccount dat op 1 apparaat zichzelf in de mailomgeving met een toevoeging (1) heeft genoemd.
Ik heb van dit account nu nog één .ost account, dat ook de toevoeging (1) heeft.
De accountnaam zichtbaar bij de accountinstellingen heeft NIET deze toevoeging (1).
Ook bij Eigenschappen van het account staat de toevoeging (1).
Gek toch?

Omdat het allemaal goed lijkt te werken denk ik dat ik er maar geen aandacht aan geef, hoewel het wel vreemd blijft.

Tenzij iemand weet hoe ik de toevoeging (1) kan verwijderen (zonder dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen; het is namelijk een heel grote map met heel langdurige kopieerprocessen van de mappen in dat account).

Wat ik nog geprobeerd heb is om de naam van het .ost bestand te wijzigen naar dezelfde naam maar dan zonder toevoeging van (1).
Maar dat kan alleen als outlook is gesloten en zodra je outlook dan weer opent, dan ontstaat er direct een 2e bestand, namelijk dezelfde naam maar dan mét toevoeging (1) waar dan waarschijnlijk alles naar gesynchroniseerd wordt en je zodoende 2 bestanden krijgt.
Wellicht zou ik dat kunnen oplossen door eerst internet uit te schakelen, bestandsnaam aanpassen, outlook openen, het account naar de nieuwe bestandslocatie laten verwijzen (zonder (1).
Maar ik weet niet of de aanpassing van het bestandsnaam wel de oplossing zou kunnen brengen om de accountnaam aan te passen, lijkt me niet.

Dus wellicht moet ik het maar laten zoals het nu is, het lijkt immers te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan