Gegevens Wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste forumleden,

In de situatie zoals die nu is worden alle gegevens die in de de userform ingevuld worden ( dubbelklikken op een cel in kolom J ) netjes weggeschreven naar de juiste regel en kolom. Ook wordt alles
netjes overgenomen in de userform die uiteindelijk het rapport maakt.

Wat ik nu ook nog zou willen is op het onderhoudsrapport ( blad "Rapport VPH") dat de onderdelen en opmerkingen apart worden weggeschreven om het zo overzichtelijker te houden voor de klant.

Het bestand bestaat uit meerdere verschillende rapporten en de gegevens moet ook nog naar de juiste weggeschreven worden

Wat is de beste manier om dit te doen en wat moet ik allemaal aanpassen om dit voor elkaar te krijgen.

alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben ondertussen zelf aan het rommelen geweest en heb het op een manier opgelost wat denk ik de beste is.

Enigste waar ik nog tegen aanloop is de juiste gegevens naar de juiste kolom wegschrijven op het blad overzicht

Bijlagen

Suggestie

Integreer alle userforms in 1 userform met het gebruik van een tabstrip.
Iedere strip staat voor een ander te inspecteren object.
Je kunt daarmee de code en de geheugenbelasting aanzienlijk beperken.
De naamgeving van de elementen in het userform kunnen gevarieerd worden in de Tabstrip_change gebeurtenis.

verwijder alle samengevoegde cellen.Zat de gebeurteniscode van het userform in een logisch volgorde: beginnend met Userform_Initialize.

Probeer met Arrays de interaktie met het werkboek tot een minimum te beperken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan