Pallet tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logistiek

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
Ik heb heb vraag.
Is het in word mogelijk om iets te maken dat als je meerdere van de zelfde document nodig heb en een tellen op gezet wordt die door telt.
dus bij een zending die uit 5 stuks bestaat dat er dan wordt aan gegeven 1 van 5 , 2 van 5 , 3 van 5 enzo.

Ik heb al veel zitten googelen maar kom er niet uit.
Heeft iemand een idee waar ik dit kan vinden en hoe ze dit eigenlijk noemen.

Laatst bewerkt:
Leg eens uit wat je precies bedoelt en wilt, want ik snap het niet. alpha wellicht wel, want die geeft al antwoorden :). Maar voor anderen: leg het even uit. Als het bijvoorbeeld om etiketten o.id. gaat, is er wel wat mogelijk. Of als je gegevens ophaalt uit Excel, dan is het helemaal simpel. Nu begin ik nog niet aan het denken over een oplossing. Zonde van de hersenenergie :d.

ik snap dat ik wat vaag ben maar dat is ook mijn zoek tocht.
wat de bedoeling is dat ik een voorbeeld document wil maken een soort sjabloon zeg maar, waar in ieder geval ik ergens in kan vullen dat een zending uit meerdere onderdelen/ stuks bestaat.
Dan ook door op een knop te klikken er ook zoveel a4tjes geprint worden (of stikkers) als er wordt aangeven.
De omschrijving van klant of bestemming wordt dan allemaal het zelfde op de a4tjes.
Maar ik probeer te ontdekken of dit in Word of dit mogelijk is.
Ben ook al het internet net aan het af struinen en heb al wel iets gevonden in Excel dus misschien is dat wel een beter programma er voor.
dus het is nog even een zoek tocht je en heb daar nog geen voorbeeld van.

Ik al wel zoiets in een stikker programma van Bartender, maar dat is niet makkelijk, omdat dat weer op en andere pc staat en daar alleen maar kleine stikker uit kunnen worden gedraaid en geen a4tjes.
Dus misschien moet ik het wel meer in de Excel hoek zoeken, was even den vraag of word dit kan, omdat er dan makkelijker tekst kan worden ingevoegd.

Maar ik probeer te ontdekken of dit in Word of dit mogelijk is.
Ik denk van niet. Althans: niet zonder uitgebreid te programmeren. Met VBA kun je normaal gesproken alles wel maken. Maar of dat de moeite waard is? Als het gaat om simpele etiketten/stickers, dan is de combi Excel-Word veel beter. Of, want daar zit wat jij wilt zo'n beetje standaard in: een simpele database in Access. Daarin heb ik het binnen 5 minuten gemaakt. Sterker nog: daar heb ik het al kant en klaar liggen. Hoef je alleen maar de gegevens in te kloppen, bij wijze van spreke. Maar Alleen Excel zal ook kunnen. Word is zo'n beetje het slechtste programma dat je voor de queeste hebt bedacht :).

Oke duidelijk,:D toch bedank voor de moeite
ik ga verder in Excel puzzelen.

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan