ventilator videokaart versleten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lefty999

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
Hey

Ik heb een asus VGA GT640 2GB videokaart al jaren in mijn pc zitten maar vandaag maakte de pc enorm lawaai , na wat spuurwerk kwam ik erachter dat de ventilator van de videokaart deze lawaai maakt,
kan ik deze ventilator vervangen? ik heb nog een ventilator van een cpu coolermaster liggen die heeft dezelfde aansluitingen alleen is de stekker iets kleiner.

mijn moederbord is een asus int s1150 H87M-E ik heb nu de videokaart eruit gehaald en op de onboard videoinput het beeldscherm aangehangen.

ik heb nog een oud beeldscherm die alleen vga aansluiting heeft en geen hdmi. zou ik een nieuwe videokaart moeten kopen? zoja waar moet ik op letten? ik kan denk ik wel een vga to hdmi convertor kopen voor het vga beeldscherm maar ik ben al zolang uit de computerwereld dat ik niet weet waar ik op moet letten, als ik de maten zie op coolblue van videokaarten hoe zijn die dan gemeten? want ze moeten wel in mijn case ook passen.

grtz wim

Haal voorzichtig de sticker wat los boven het lager en drup er wat teflonspray erin, geen olie, die verhard en wordt droog en plak de sticker terug.

Je kan geen digitaal signaal maken van analoog maar er zijn kleine apparaatjes in doorsteek stekkers, die VGA signaal van HDMI kunnen maken. De nieuwste hebben daarvoor niet altijd spanning via de USB meer nodig. Het beeld wordt natuurlijk niet zo goed als bij digitaal naar digitaal. Een nieuwe monitor kan energiezuiniger en veel beter zijn dan de oude, dan is dat een meer voor de hand liggende optie.

Ik raad ook aan om te proberen dat nog te repareren en gebruik voor alle klusjes contactspray. Dat droogt gegarandeerd vrijwel helemaal op dus dat kan je na goed schudden flink in de naden spuiten terwijl teflon of silicone spray een bijzonder vettige vloeistof kan zijn. Dat wil je niet in het rond centrifugeren en met een paar kleine druppels bereik je misschien het beoogde effect niet.

Een tweepolig stekkertje heeft geen snelheidsregeling.

ik heb het asus logo sticker ervanaf gehaald maar dit is gewoon dicht,kan hier wel wat op spuiten maar dit komt nergens in de lagers of dergelijke

de ebay ventilatoren zijn met 2 kabels eraan bij mij zitten er 4 kabels aan , en het gatenpatroon lijken op de foto's niet hetzelfde als degene die ik heb.
en de levertijden zijn 2 weken of langer en krijg je het ook ???

ik dacht voor de vga to hdmi volgende te gebruiken --> https://www.coolblue.be/nl/product/881522/bluebuilt-hdmi-naar-vga-converter.html
verder denk ik beste is een andere kaart te nemen , als ik de ventilator voel dan zijn die lagers kapot en voor te gokken op een 2dehandse of namaak van alie of ebay... ben geen voorstander van deze site's zeker al als de ventilatoren er al op foto anders uitzien dan die ik heb.

wat is het verschil met PCI Express 1.0 of 2.0 of 3.0 of 4.0 kan een moederbord die b.v. 3.0 max ondersteund ook een 4.0 kaart gebruiken?

welke punten moet ik op letten zodat de videokaart die ik op coolblue kies compatible is met mijn moederbord?

Laatst bewerkt:
ik heb het asus logo sticker ervanaf gehaald maar dit is gewoon dicht,kan hier wel wat op spuiten maar dit komt nergens in de lagers of dergelijke

Ding is ook in elkaar gezet en heb nog nooit een ventilator gezien waar geen lager inzit.......
Wel het goede stickertje pakken.

ik heb beide stickers eraf gehaald en bespoten maar het klinkt nog alsof er een boormachine in mijn pc kast draaid. de ventilator draaid ook niet mooi rond als ik het een slagje duw gaat die maar een halve slag verder en dan stopt die al met draaien

Als je de grafische kaart alleen maar gebruikt om je HDMI gestekkerd beeldscherm te benutten, kies dan een HDMI videokaart die niet al te duur is, het leven kost al genoeg ..
Gebruik je deze (nog) om te gamen, dan zou ik een vergelijkbare kaart adviseren, je huidige kaart trekt 75 Watt, misschien toch even in het achterhoofd houden dat je geen (te) zware kaart aanschaft en er later achter komt dat je voeding het niet (meer) trekt, omdat ie wellicht ook al wat jaartjes meegaat ..

Dat kan wel (de helft) goedkoper, als je geen gamer bent, en tot nu toe met een GT640 werkte.
Je moederbord heeft het uATX formaat (24,4 x 19,3 cm), een nieuwe videokaart moet daar in passen.
(Als ik het goed heb, dit is toch je moederbord: https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/mb/LGA1150/H87M-E/E8197_H87M-E.pdf?model=h87m-e?

Op deze pagina zie je onderaan videokaarten vanaf €160 die prima voldoen, vanaf de volgende pagina wordt het duurder en krachtiger:
https://tweakers.net/videokaarten/v...7FkuW_dObT0m22Dj3dGGUmwt472LrL8v0whPNh5_3l_QE

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan