Drivers telkens weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Goedemorgen
ik heb voor een paar dagen Windows 11 op 2 nieuwe laptops geïnstalleerd.
Telkens wanneer de laptops worden opgestart is de driver van de netwerkadapter weg en moet ik deze weer installeren met de ander drivers gaat het bij mijn weten goed.
wat kan hier van de oorzaak zijn.

Merk laptop is Thomson
Netwerk adapter is Realtek 8723DU wireless LAN 802.11n USB NIC

Dit heb ik al uit geprobeerd maar helpt niet.

Wat mij ook verbaast is deze melding weet alleen niet zeker of het er iets mee te maken heeft, dacht het niet.
Afbeelding van Powershell deze krijg ik ongeveer 3 maal daags.
Had het in mijn vraag niet gezet maar kreeg net weer een pop-up van Powershell.

Bijlagen

• Powershell.png
    Powershell.png
    34,3 KB · Weergaven: 28
Systeembestanden repareren
Beschadigde en ontbrekende Windows systeembestanden kunnen problemen veroorzaken.
Typ cmd in zoekvak > rechts > Als administrator uitvoeren > Typ sfc /scannow achter de prompt. Wacht geduldig tot dit proces is voltooid.

Ja stom daar had ik zelf op kunnen komen.

Maar heb het nu uit gevoerd kijken wat er nu gebeurt.

Dank je voor deze tip

Lijkt me een grotere kans op een besmetting door een Trojan:
https://github.com/microsoft/terminal/issues/14447
joyal0 commented on Nov 27, 2022 •
I face this situation many a times when i start my laptop recently, I have these contents pop up in 2 seperate powershell admin terminals. I got it installed by a friend of mine
....................................
resolve-DnsName : privatproxy-chat.xyz : El nombre DNS no existe

Oplossing:
carrierxx commented 3 days ago
It's a PowerShell.agent trojan. Kaspersky virus removal tool will clean it. Worked for me.

Laatst bewerkt:
Helaas heeft het geen effect gehad met Kaspersky virus removal tool kreeg net weer een Powershell pop-up.

Probeer een andere tool, malwarebytes? Kijk ff wat er meer is, ben nu aan het werk. Mss iemand anders ff een tip geven?

"Ahoravideo-cdn.com is an unrecognized domain that attempts to connect to Windows PowerShell in order to download malicious programs and ..."

Er is dus toch wel een malware op de computer, wat dingen binnen haalt. Komt de driver uit betrouwbare bron en/of heeft het downloaden van bestanden onlangs een "download helper" gehad? Download helpers zijn meestal kleine uitvoerbare bestanden waarvan mensen denken dat dit de downloads zijn. Betrouwbare bron is de site van de fabrikant van de adapter. Driver pagina's staan vol met dingen die geen drivers zijn en ik zou ook niet vertrouwen op programma's die steeds de laatste drivers voor u zoeken.

Er zijn nog meer opties:

Heb van alles geprobeerd met jullie hulp, maar ik ga nu een schone installatie erop zetten.
Ben teveel met dit probleem bezig terwijl mijn werk blijft liggen.
Ik dank jullie allen voor de tips en het mee denken :thumb::thumb::thumb:

Ik kreeg nog een heldere ingeving.
Klein maar fijn het al oude HitmanPro.:love::love::love::love:
Deze heeft het probleem opgelost.
Alles draait nu soepeltjes, geen meldingen meer

:thumb: en nu een image maken.... :D
(en dat de volgende keer als er een schone installatie is, meteen doen....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan