google zoekbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvangenderen

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2019
Berichten
38
Hoe kan ik de zoekbalk op google.nl aanpassen?
Hoe kan ik de zoekbalk terugzetten op google.nl?

Als ik op Google opzoekt gaat de zoekwidget elke keer naar beneden, Hoe kan ik de zoekwidget in google account aanpassen en wijzigen?
 
Welke Internet browser gebruikt u? Het zal waarschijnlijk in de instellingen van de browser opgegeven moeten worden welke zoekmachine het eerst gebruikt wordt in het zoekvenster. Bij Google Chrome type je in de adresbalk. De te gebruiken zoekmachine staat bij het menu Instellingen (de drie puntjes) > Instellingen > Zoekmachine.
 
@dvangenderen
Je hebt het over een zoekbalk, google.nl, een zoekwidget in een Google account. Zal mij benieuwen of er iemand is die weet waar jij dan zit en wat je aan het doen bent. Ik zie geen links, geen screenschots, geen menu, helemaal niets.

Kijk eens of hier wat bij staat.
 
Laatst bewerkt:
De onderste regel van het geopende zoekveld (afbeelding 1), zou de instellingen zoals op afbeelding 2 hier beneden te zien is moeten openen. Als dat niet zo is, probeert u dan eerst om Firefox te starten als Administrator. Dit doe je door Windows te gebruiken als gebruiker die lid is van de groep Administrators, dan bij Eigenschappen, via het contextmenu dus rechts klikken, van zowel het programmabestand in de map Program files/Mozilla/Firefox als het bureaubladpictogram op één van de tabbladen te kijken of er de optie staat "Starten als Administrator."

Vervolgens ook de laatste versie gebruiken. Dus controleren in het menu Help en bij Over Firefox en Controleren op updates.

Tenslotte kan een zoekopdracht steeds worden omgeleid door een ongewenst programma, wat ook de instellingen verhindert te veranderen. Zo een "zoekbalk" of "browser helper" staat meestal tussen de extensies of add-ons die u bij instellingen van Firefox kan zien. Deze ongewenste toevoegingen dan gewoon verwijderen wanneer u daar niets aan heeft. Een beproefde methode om browser helpers te vinden is een lijst laten opstellen met AutoRuns van Sysinternals, van alles wat er opstart op de computer en dan vooral kijken bij de categorie Browsers.

Firefox Zoekveld.jpg Knipsel Firefox.JPG
 
Op welk apparaat speelt dit probleem?
Een smartphone met android?
 
Welke browser???
Bedoel je dat je het rode vak niet hebt op google.nl
Clipboard01.png
 
Laatst bewerkt:
Kijkt u de eerste afbeelding van bericht #6. De onderste regel is "Instellingen wijzigen" en dan komt u bij wat u in de tweede afbeelding van bericht #6 ziet.

Als het bij u anders zou zijn of niet het probleem, dan zien wij graag wat u bedoelt. Druk daarvoor op de toets Print Screen. Ga naar Paint in Windows en "plak" de screenshot vanaf het klembord. Sla het op als .jpg en post het hier in een bericht.
 
Dat zijn instellingen van Firefox dus in de browser ja. Daar wordt bij de instellingen bepaald uit welke zoekpagina's er gekozen kan worden én welke pagina er actief is in het invoer vakje.
 
Ziet u de pagina zoals in onderstaande afbeelding en is het adres dan het zelfde gebleven, dus: google.nl ?

Knipsel Google.JPG
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan